بازار شب عید اجاره مسکن کساد شد

15:28 - 1402/11/29
در محله دروازه شمیران، حداقل بودجه مورد نیاز برای رهن کامل آپارتمانی با 40 تا 50 مترمربع زیربنا و 4 سال ساخت و با امکانات، به 550 میلیون تومان است.

بررسی از بازار رهن و اجاره در منطقه 12 پایتخت نشان می دهد، علی‌رغم اینکه این منطقه به داشتن متقاضی دائم اجاره معروف است، هم‌اکنون در وضعیت رکود قرار دارد.

یک واسطه‌گر ملکی در محله دروازه شمیران به اکوایران می‌گوید: در بنگاه ملکی ما در ماه گذشته تنها دو مورد به قرارداد اجاره ختم شد و می‌شود گفت که ضعیف‌ترین ماه را گذراندیم، در ماه جاری نیز 4 قرارداد تاکنون بسته شده است.

به گفته وی، در اردیبهشت و خردادماه شاهد روانه شدن موج مستاجران به بازار خواهیم بود و البته باید در نظر داشت که این تقاضا نیز منجر به افزایش قیمت‌ اجاره می‌شود.

برای مثال برای رهن کامل واحدی که ‌هم‌اکنون 500 میلیون تومان تعیین شده است، بنا به تجربه و روال سابق، در اردیبهشت برخی موجران این مبلغ را به 600 میلیون تومان افزایش می‌دهند.

در محله دروازه شمیران، حداقل بودجه مورد نیاز برای رهن کامل آپارتمانی با 40 تا 50 مترمربع زیربنا و 4 سال ساخت و با امکانات، به 550 میلیون تومان نیاز است.

در محله دروازه شمیران، رهن آپارتمانی با 75 مترمربع زیربنا و 4 سال عمربنا و به همراه آسانسور، پارکینگ و انباری، 300 میلیون تومان و 15 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است. در محله ایران، رهن کامل واحدی 105 متری و 5 سال ساخت به همراه امکانات مذکور، یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

بازار شب عید اجاره مسکن کساد شد7