بورس صدرنشین بازدهی هفتگی بازارها/ همکاری برقی ایران و عمان

12:17 - 1402/09/18
روز چهارشنبه بورس پس از هشت روز سبزپوشی، قرمز شد تا در نهایت پایان هفته را با رخ منفی تمام کند. در جریان معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس بیش از 5هزار واحد منفی شد. افتی که نه به خاطر فشار عرضه بلکه به خاطر عقب‌نشینی خریداران اتفاق افتاد.

در هفته‌ای که دلار تغییر قیمت خاصی نداشت و طلا هم کمی رشد کرد، شاخص کل در نهایت بیشتر از 5 درصد مثبت شد تا صدرنشین بازدهی هفتگی بازارها شود و ورود پول حقیقی به بازار بورس تهران نیز رکورد تازه‌ای رو به ثبت برساند.

وزیر صمت: با توجه به اینکه ایران و عمان در زمینه برقی‌سازی و حمل‌و‌نقل فعال هستند، می‌توانند با همکاری هم خودروهای برقی تولید و به منطقه صادر کنند و همچنین ایران در بخش انرژی نیز آمادگی دارد که با همکاری کشور ثالث نیروگاه بسازد.

ذوب آهن اصفهان نیز در گزارش تلفیقی حسابرسی شده خود با وجود این که همچنان در زیان قرار دارد اما توانسته است از این زیان بکاهد. نماد ذوب در شش ماه ابتدایی سال 1401 زیان 685میلیارد تومانی را ثبت کرده که در جریان شش ماهه ابتدای سال 1402 این میزان به رقم 226 میلیارد تومان کاهش یافته است.

نماد شرکت تراکتورسازی‌ایران‌ (تایرا) با خالص ورود 19 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها برترین نماد بازار روز چهارشنبه در بورس تهران به حساب می‌آمد.