ثبت رکورد ۳ماهه ارزش معاملات بورس

شایعه سرمایه‌گذاری خودرویی عربستانی‌ها

11:34 - 1402/09/12
جلسه هم‌اندیشی در خصوص تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بورسی روز گذشته برگزار شد و از نکات این جلسه این طور گفته شده است که تجدید ارزیابی به هیچ وجه محدود به مدعوین جلسه روز گذشته نبوده و برای تمامی ناشران اوراق بهادار این موضوع شامل می‌شود. همچنین تجدید ارزیابی محدود به هیچ طبقه خاصی از دارایی‌ها نیست و متناسب با ظرفیت و شرایط هر ناشر اوراق بهادار و رعایت صرفه و صلاح سهام‌داران، امکان‌پذیر است.

اما ارزش معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران بعد از مدت‌ها ارقام بالاتر از 11 هزار میلیارد تومانی را دید که سهم معاملات صندوق‌های قابل معامله در بازار روی عدد 5 هزار میلیارد تومانی بود و معامله خرد بازار بورس نیز عدد 3 هزار و 700 میلیارد تومان را به خود گرفت.

شرکت پتروشیمی جم پیلن نیز از راه‌اندازی مجدد واحدی‌های متوقف شده خود به جهت تعمیرات اساسی خبر داده است - این توقف از 1 آبان ماه سال جاری پیش آمد.

صبح دیروز هم یک شایعه‌ای عجیب و غریب تو بازار پخش شد که قرار است عربستان در ایران سرمایه‌گذاری کند و شایعه تا حدی پیشرفت که قرار است صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان با وزارت صنعت برای خرید یکی از خودروسازهای قدیمی وارد مذاکره شود!