رقم عجیبی که کودکان آمریکای شمالی صرف یک خوراکی خاص میکنند!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خانواده‌های آمریکایی و به ویژه کودکان آمریکای شمالی سالانه چه مبلغ زیاد و عجیبی را بابت یک خوراکی ساده پرداخت می‌کنند!

 محبوبیت آن در میان این خانواده‎ها به قدری زیاد است که چالش‌های مالی را برای آنها به وجود آورده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این خوراکی جالب و رقمی که بابت آن پرداخت می‌شود را بشناسید. 

محبوبیت آدامس در آمریکا و رقمی که کودکان آن صرف خرید آدامس می‌کنند!
mhbwbyt_adms_dr_amrykh_w_rqmy_khh_khwdkhn_an_srf_khryd_adms_mykhnnd.jpg

اما مصرف آدامس در آمریکا محبوبیت بسیار بالایی دارد. به طوری که یک آمریکایی به طور متوسط در یک سال حدود 300 آدامس می‌جود و در این میان کودکان در آمریکای شمالی سالانه تقریباً نیم میلیارد دلار برای خرید آدامس خرج می‌کنند!

محبوبیت آدامس در آمریکا به میزانی بالاست که این کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آدامس در جهان شناخته می‌شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت آدامس در میان کودکان آمریکایی، مزه شیرین به همراه ترکیبی از طعم‌های مختلفی از میوه‌ها و شکلات و رنگ‌های متنوع آن است. این تنوع در انتخاب طعم آن، کودکان را به سوی خرید و مصرف آدامس جذب می‌کند.

علاوه بر این، تبلیغات فراوان آدامس‌ نیز نقش مهمی در افزایش محبوبیت این محصول در بین کودکان دارد. شرکت‌های تولیدکننده آدامس به طور مداوم تبلیغات جذابی برای جذب کودکان ارائه می‌دهند که آنها را به خرید و مصرف آدامس ترغیب می‌کند.

با وجود اینکه آدامس به عنوان یک محصول تفریحی برای کودکان شناخته می‌شود، اما خرید زیاد این محصول توسط کودکان به یک مسئله مالی مهم در خانواده‌ها تبدیل شده و هزینه‌های زیادی را به والدین تحمیل کرده است. به طوری که به نقل از والدین در برخی مواقع موجب ایجاد تنش در خانواده‌ها می‌شود.
در نهایت، محبوبیت آدامس در آمریکا به عنوان یک محصول تفریحی و لذیذ در کنار هزینه‌های مرتبط با آن نشانگر تأثیر بزرگ این محصول در زندگی روزمره کودکان و خانواده‌های آمریکایی است. 

کوچه آدامسی در آمریکا که تبدیل به جاذبه توریستی جهان شد!
khwchh_admsy_dr_amrykh_khh_tbdyl_bh_jdhbh_twrysty_jhn_shd.jpg

 در دهکده ساحلی سن‌لوییس ایالت واشینگتن آمریکا، کوچه‌ای به ارتفاع 4.6 متر و طول 21 متر وجود دارد که رهگذران آدامس‌های رنگارنگ جویده شده خود را بر روی آن چسبانده‌اند. دیوارهای آن پر از آدامس‌های رنگی شده و امروزه این کوچه آدامسی به عنوان یک جاذبه توریستی شناخته می‌شود. 

تاریخچه شکل گیری این جاذبه توریستی به اواخر دهه 1950 برمی‌گردد. اما بعدها در دهه 1970، زمانی که کوچه آدامسی در حال پیشرفت خوبی بود، کسبه آنجا از غیربهداشتی بودن آن شکایت کردند و پس از مدتی کوچه به طور کامل از آدامس تمیز شد. اما مردم مجددا اقدام به چسباندن آدامس‌های خود بر روی آن کردند و با وجود تلاش مجدد برای تمیز کردن آن، اما این اقدام موفقیت‌آمیز نبود و دیوار آدامسی همچنان پابرجا ماند.

اگر گذرتان به آنجا خورد و آدامسی برای چسباندن به دیوار همراه خود نداشتید، نگران نباشید! زیرا درست بیرون از کوچه دستگاهی برای فروش آدامس قرار داده شده که تخمین زده می‌شود یکی از سودآورترین دستگاه‌های فروش آدامس در آمریکا است.
اگر شما و یا کودکتان عادت به جویدن مدام آدامس دارید
 
آدامس ممکن است یک کار لذت‌بخش باشد، اما مصرف نادرست آن می‌تواند منجر به ایجاد عوارضی مانند پوسیدگی دندان‌ها شود. با ایجاد این مشکل، هزینه پر کردن دندان نیز به چالش مالی افراد اضافه می‌شود. در ادامه چند نکته به شما توصیه می‌شود تا دندان‌هایتان را از عوارض ناشی از آدامس محافظت کنید:

1.    کنترل مصرف آدامس

آدامس را به مدت طولانی در دهان خود نگه ندارید. مصرف طولانی مدت ممکن است به ترشح زیاد بزاق و در نتیجه تخریب دندان‌ها منجر شود. همچنین، برخی آدامس‌ها حاوی شکر هستند که باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شوند.

2.    استفاده از آدامس بدون شکر

ترجیحاً آدامس‌های بدون شکر یا با جایگزین‌های شکر مصرف کنید. شکرهای موجود در بسیاری از آدامس‌ها باعث تولید اسید در دهان می‌شوند که می‌تواند به تخریب مینای دندان‌ها منجر شود.

3.    رعایت بهداشت دهان

بعد از مصرف آدامس، دندان‌هایتان را مسواک زده و دهان خود را با آب بشویید. این کار به جلوگیری از تراکم بزاق و حذف باکتری‌های مشکل‌ساز دهان کمک می‌کند.

4.    مراجعه به دندانپزشک

برای مراقبت منظم از دندان‌های خود، به دندانپزشک مراجعه کنید. وی می‌تواند وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما را ارزیابی کند و آموزش‌های لازم در خصوص مراقبت از دندان‌هایتان ارائه دهد.

تاریخچه و دانستنی‌های جالب درباره آدامس

آدامس بادکنکی در سال 1928 توسط فردی به نام والتر دیمر در آمریکا اختراع شد. او در یک کارخانه آدامس به عنوان حسابدار کار می‌کرد و در حال آزمایش انواع دستور العمل‌های تهیه آدامس بود. یک روز، والتر به فرمول آدامسی رسید که به اندازه آدامس معمولی چسبناک نبود و خاصیت کششی بیشتری نیز داشت، به طوری که می‌شد آن را باد کرد و با آن حباب ساخت. متأسفانه والتر، دستور تهیه آن را گم کرد و مجبور شد دوباره آزمایش‌های لازم برای رسیدن به آن فرمول را انجام دهد. اما پس از گذشت چهار ماه، توانست مجددا طرز تهیه آن را پیدا کند و آدامس بادکنکی را تولید نماید. 
این صنعت روز به روز پیشرفت و تغییر کرد و امروزه آدامس در اشکال و طعم‌های مختلف تولید شده و به فروش می‌رسد. در ادامه برخی از حقایق جالب درباره این خوراکی را مطالعه کنید:

1.    بزرگترین آدامس تا کنون معادل 10000 آدامس بوده است!
2.    گفته می‌شود جویدن آدامس از گریه کردن جلوگیری می‌کند، زیرا استرس را کاهش می‌دهد و به تمرکز کمک می‌کند.
3.    دانشمندان یک آدامس 9000 ساله در سوئد پیدا کردند.
4.    بر اساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، بزرگترین حباب آدامس 50 سانتی‌متر قطر دارد!
5.    یک ریاضیدان پس از انجام محاسباتی متوجه شد که انرژی‌ای که آمریکایی‌ها در زمان جویدن آدامس مصرف می‌کنند، برای روشنایی یک شهر ده میلیون نفری کافی است.
6.    در دهه 1940، آدامس چنان محبوب شده بود که در بسته‌های جیره‌بندی سربازان آمریکایی نیز گنجانده شد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف سالانه آدامس در سراسر جهان به اندازه 100000 تن است!

سخن پایانی 

آدامس به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و تفریحی در زندگی کودکان آمریکایی نقش مهمی ایفا می‌کند. گرچه این محصول به طور کلی به تمام کودکان لذت و تفریح می‌بخشد، اما می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی برای دندان‌ها شود.
ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه لبافی، آماده ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص مراقبت و بهداشت صحیح دهان و دندان و انجام درمان‎های مورد نیاز در صورت نیاز هستیم. از طریق کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید برای رزرو یک جلسه معاینه و مشاوره رایگان اقدام نمایید. منتظر دیدار شما هستیم.
https://dentistry-clinic.ir/fa/

 

 

Submitted by honarkar on