چه خبر از کدال؟

شفاف سازی «فخوز» درباره افزایش 100 درصدی هزینه گاز مصرفی

15:46 - 1402/04/12
شرکت فولاد خوزستان در خصوص تعیین نرخ گاز برای واحدهای احیای فولادی توضیحاتی را ارائه داده است.

 

به گزارش اکوایران، شرکت فولاد خوزستان در خصوص تعیین نرخ گاز برای واحدهای احیای فولادی توضیحاتی را ارائه داده است. این شرکت اعلام کرد بر اساس مصوبه مورخ 17 اردیبهشت‌ماه 1402 مبنی بر تعیین نرخ هر مترمکعب گاز برای واحدهای احیای فولادی به مبلغ 4 هزار تومان در مقایسه با قیمت 2 هزارتومانی سال گذشته منجر به افزایش 100 درصدی هزینه گاز مصرفی می‌شود.

 

شرکت پلی‌اکریل ایران (شپلی) به همراه شرکت معدنی املاح ایران (شاملا) بیان کردند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش نرخ گاز خوراک و سوخت به تاکنون موضوع تغییر نرخ گاز خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها به‌صورت رسمی به این شرکت اعلام نشده است.

شرکت پارس‌دارو (دپارس) در گزارش ۱۲ماهه تلفیقی خود مبلغ 13 هزار و 609 میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 81 درصد رشد داشته است. همچنین این شرکت با افزایش 112 درصدی در سود خالص نسبت به دوره قبل روبرو شده است.

شرکت پارس‌خودرو (خپارس) نیز در صورت‌های مالی تلفیقی منتهی به اسفندماه زیان خالصی به مبلغ 7 هزار و 721 میلیارد تومان شناسایی کرده که 441 درصد نسبت به دوره قبل این زیان بیشتر شده است.

اما شرکت تولیدی چدن سازان (چدن) در گزارش تلفیقی خود به سود خالص 553 میلیارد تومان دست پیدا کرده که با رشد 72 درصدی نسبت به دوره قبل همراه شده است.

بانک آینده در خصوص صورت‌های مالی شفاف‌سازی کرد. این بانک اظهار کرده افزایش درآمد تسهیلات سال 1400 به میزان 10205 میلیارد تومان، مبلغ 9818 میلیارد تومان بابت شناسایی درآمد تعدیل شده طبق اعلام بانک مرکزی و مبلغ 387 میلیارد تومان بابت اصلاح درآمد تسهیلات فروش اقساطی سنوات قبل شرکت توسعه بین‌الملل ایران بوده است. همچنین سرفصل سایر درآمدهای غیرعملیاتی نیز به دلیل برگشت ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول متأثر از طبقه‌بندی تسهیلات از طبقه غیرجاری به جاری افزایش داشته است.

شرکت سایپا شیشه در خصوص عملکرد خود شفاف‌سازی کرد. این شرکت اعلام کرد اخذ تعدیل نرخ فروش محصولات و افزایش در حجم تولید، دلیل عمده افزایش بیش از 30 درصد در مبلغ سود و زیان نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل بوده است.

شرکت داروسازی امین (دامین) عنوان کرد؛ نرخ فروش 16قلم از محصولات این شرکت در گروه‌های اعصاب، گوارش، قلب و عروق، ضد حساسیت و غیره به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو به میزان 5% افزایش‌یافته است.

همچنین شرکت روزدارو (دروز) و شرکت البرز دارو از افزایش نرخ محصولات خود خبر داده است.

شرکت داروسازی فارابی نیز اعلام کرد نرخ فروش 8قلم از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو افزایش‌یافته است.

شرکت  شیشه‌سازی مینا (کمینا) از تسویه بدهی تسهیلات ارزی این شرکت نزد بانک صنعت و معدن توسط سهام‌دار عمده خبر داد.

همچنین شرکت شیشه و گاز (کگاز) از تسویه بدهی تسهیلات ارزی بانک صنعت و معدن توسط سهام‌دار عمده خبر داد.

شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کوی (رتکو) اعلام کرد؛ مطابق اعلام شرکت پتروشیمی بندر امام، این شرکت برنده مناقصه  انجام خدمات تخصصی بازرسی فنی روتین و غیر روتین تجهیزات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و آزمایشات مخرب و غیرمخرب واحدهای عملیاتی بسپاران کیمیا مدیریت پشتیبانی تعمیرات و ساخت کالا مجتمع پتروشیمی بندر امام اعلام گردید.

شرکت حفاری شمال (حفاری) در مناقصه اجاره یک دستگاه دکل دریایی 300 فوتی برای مدت دو سال شرکت کرده است.

اما نمادهای سهام‌داران زاگرس، شفارس، کیسون و غمهرا  سهامداران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

اما مجوز افزایش سرمایه نمادهای کرماشا، پردیس، دعبید، میدکو، غدانه، غویتا، قیستو، تماوند، خدیزل و آواک از محل های سود انباشته، آورده نقدی سهامداران و مطالبات حال شده سهامداران صادر شده است.

همچنین نمادها خرینگ پیشنهاد افزایش سرمایه 125 درصدی و نماد غشهد پیشنهاد افزایش سرمایه 132 درصدی را از محل سود انباشته را مطرح کرده‌اند.