چه خبر از کدال؟

شفاف سازی «آریا» در خصوص رأی دیوان عدالت اداری و مجمع «اخابر» و «شبریز»

15:44 - 1402/04/11
شرکت پلیمر آریاساسول (آریا) عنوان کرد؛ با توجه به نامه افشا شده توسط شرکت مبین انرژی خلیج فارس (سهامی عام) در خصوص ابطال مصوبات 479 و 489 شورای رقابت توسط دیوان عدالت اداری، با توجه به این که شرکت در این خصوص ذخایر لازم را در نظر گرفته است، رای دیوان تاثیری بر عملکرد گذشته این شرکت ندارد.

 

 شرکت پلیمر آریاساسول (آریا) عنوان کرد؛ با توجه به نامه افشا شده توسط شرکت مبین انرژی خلیج فارس (سهامی عام) در خصوص ابطال مصوبات 479 و 489 شورای رقابت توسط دیوان عدالت اداری، با توجه به این که شرکت در این خصوص ذخایر لازم را در نظر گرفته است، رای دیوان تاثیری بر عملکرد گذشته این شرکت ندارد.

شرکت کلر پارس (کلر) به همراه شرکت‌های بین المللی ساروج بوشهر (ساروج) و شرکت سیمان ساوه (ساوه) و شرکت سیمان خاش (سخاش) بیان کردند داشت پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییر نرخ گاز وسوخت تاکنون ابلاغ رسمی در خصوص تغییر نرخ گاز و سوخت درسال 1402 به شرکت‌ها صورت نگرفته است.

شرکت پتروشیمی جم اظهار کرد: دادخواست این شرکت در رابطه با  موضوع فروش سرویس های جانبی بین دو شرکت پتروشیمی جم و مبین انرژی خلیج فارس در سال 89 و ورود شورای رقابت به موضوع نرخ گذاری در سال 96، مبنی بر اعتراض به رای هیات تجدیدنظر شورای رقابت با صدور قرار عدم صلاحیت مواجه، قرار رد صادر شد.

شرکت کالسیمین(فاسمین) در خصوص برخی موارد صورت‌های مالی توضیحاتی را ارائه داده است. این شرکت افزایش 37 درصدی در سود ناخالص در دوره منتهی به اسفند 1401 نسبت به به دوره مشابه قبل را ناشی از افزایش در تولید و مقدار فروش محصولات دانسته است.

شرکت  کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا (خکمک) نیز در خصوص افزایش سود شرکت بیان کرد: دلیل تغییرات در سود شرکت نسبت به دوره قبل اقدامات اصلاحی انجام شده در خطوط تولید، ایجاد افزایش ظرفیت از طریق راه اندازی خط تولید و به دنبال آن افزایش تولید و فروش طی سال بوده است. همچنین تعدیل نرخ فروش و حاشیه سود ناشی از افزایش فروش در بازر یدک از دیگر دلایل افزایش سود مطرح کرده است.

اما شرکت کارخانجات پلاسکوکار (پلاسک) نیز افزایش هزینه‌های جذب نشده به دلیل قطعی مکرر برق و گاز در ایام و ساعات اصلی تولید در سایت‌های تهران و شهرک صنعتی کاسپین در جهت حمایت از مصارف خانگی را دلایل کاهش سود عملیاتی در دوره منتهی به اسفند ماه 1401 اشاره کرده است.

شرکت زر ماکارون (غزر) در خصوص علت افزایش سود عملیاتی در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 1401 نسبت به مدت مشابه قبل از آن بیان کرد: دلیل عمده افزایش سود عملیاتی به میزان 54 درصد، افزایش نرخ فروش و بهای تمام شده محصولات است.

شرکت  دارویی و بهداشتی لقمان (دلقما) از تمدید اجاره بنای واقع در ضلع جنوبی شرکت به مبلغ 345 میلیون تومان با شرکت پخش سراسری تجهیز گران طب نوین خبر داد.

شرکت لابراتوارهای سینادارو (دسینا) نیز برای خرید تجهیزات مرکزداده شامل سرور، استورج و سوئیچ مناقصه برگزار خواهد کرد.

شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) نیز اعلام کرد با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص محدودیت و بازداشتی اموال شرکت توسط بانک پارسیان، کلیه اموال شرکت با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده تا تاریخ 20 تیرماه 1402 رفع بازداشتی شده و کلیه اسناد مربوطه آزاد خواهند شد.

شرکت البرز دارو (دالبر) اعلام کرد: نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو افزایش یافته است.

شرکت ایران دارو (دیران) نیز از فروش محصولات دارویی به شرکت پخش البرز (سهامی عام) خبر داد. که این مبلغ معامله حدود 57 میلیارد تومان بوده است.

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان (گنگین) از معامله با شرکت‌های جامد سازان آرمان  فرآیند کمال پارسه ارزش و شرکت فراز عمران آریانا خبر داده است.

شرکت بیمه ملت از واگذاری مرحله ای 8.23 درصد سهام خود  از طریق شرکت‌های کارگزاری خبر داد.

اما نمادهای اخابر، دلقما، شبریز، خبهمن و فولاژ سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

در خصوص افزایش سرمایه‌ها نیز نماد غگلپا افزایش سرمایه 36 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تائید حسابرس قرار گرفت. همچنین افزایش سرمایه 200 درصدی نماد ویسا از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفته است.