چه خبر از کدال؟

واگذاری یکی از دارایی‌های ثابت «سایپا»

15:27 - 1402/04/03
شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) اعلام کرد: در راستای پرداخت بخشی از مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و به‌موجب توافقات صورت‌گرفته بین سایپا و این سازمان، "شهرک شالی" به ارزش کارشناسی 225 میلیارد تومان به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده است.

 شرکت تولید اتومبیل (سایپا) اعلام کرد «در راستای پرداخت بخشی از مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و به‌موجب توافقات صورت‌گرفته بین سایپا و سازمان ذکر شده، "شهرک شالی" به ارزش کارشناسی 225 میلیارد تومان به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده است.»

شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان) نیز از واگذاری سهام سیمان اصفهان را به قیمت کل 21 میلیارد تومان خبر داد و 6 میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

شرکت ذوب روی اصفهان بیان کرد: این شرکت در خردادماه 1402 فروش صادراتی خود را به دو شرکت خارجی انجام داده است و مشمول فروش حداقل 30 درصد فروش دوره، مربوط به دو مشتری است.

شرکت کود شیمیائی اوره لردگان (شلرد) در خصوص آثار مالی تسعیر دارایی‌های ارزی بیان کرد آن بخش از بدهی‌های ارزی که مربوط به پروژه بوده به بهای تمام شده پروژه اضافه شده اما بخشی از بدهی‌های ارزی که غیرعملیاتی بوده و مستقیماً به پروژه مربوط نبوده بر اساس نرخ تسعیر، تسعیر شده است.

شرکت باما با نماد کاما در خصوص معاملات خود شفاف‌سازی کرد. این شرکت از فروش محصولات به مشتریانی صادراتی به مبلغ 195 میلیارد تومان و مشمول فروش حداقل 30 % فروش دوره، مربوط به یک مشتری خبر داد.

همچنین شرکت سوژمیران اعلام کرد در خردادماه 1402 فروش صادراتی خود را به یک شرکت خارجی انجام داده است و مشمول فروش حداقل 30 % با یک مشتری خارجی شده است.

شرکت کیسون از انعقاد موافقت‌نامه همکاری و ارائه خدمات EPC بین شرکت کیسون (سهامی عام) و دپارتمان پروژه‌های HBK به مبلغ یک صد و هفتاد و پنج میلیون دلار برای احداث یک نیروگاه سیصد مگاواتی در خارج از ایران طی مدت یازده ماه خبر داد.

شرکت خدمات فنی فولاد یزد اعلام کرد: درآمدهای عملیاتی این شرکت به دلیل زیان‌ده بودن برخی از پروژه‌ها و نیز عدم تمدید قرارداد جهت انجام در پروژه‌های مذکور به میزان 26 درصد کاهش پیدا کرده و باتوجه‌به اینکه درآمدهای عملیاتی 26 درصد کاهش داشته سود حاصل از آن 35 درصد افزایش‌یافته و سود ناخالص از 7.5 به 13.5درصد افزایش پیدا کرده است.

شرکت سایپادیزل بیان کرد؛ باتوجه‌به مجوزهای اخذ شده، کلیه قطعات منفصله محصولات تولیدی از شرکت سایپا خریداری گردیده و این شرکت خرید مستقیم از طرف خارجی ندارد. همچنین افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار شرکت قرار دارد.

توسعه صنایع بهشهر از شرکت در مزایده خرید 6.5 درصد سهام  شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران خبر داده است.

شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال در خصوص فروش سهام شرکت بیمه حافظ شفاف‌سازی کرد.  این شرکت اعلام کرد باتوجه‌به افزایش سرمایه بیمه حافظ از محل تجدید ارزیابی پس از اعمال افزایش سرمایه آن تعداد 104 میلیون سهم شرکت بیمه حافظ در خصوص تسویه قرارداد مذکور متعلق به شرکت سهم نگر پویا است که سود حاصل از این واگذاری نیز 12 میلیارد تومان است.

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم عنوان کرد؛ در نظر دارد نسبت به ارزیابی کیفی و مالی و انتخاب اشخاص حقوقی واجد شرایط شرکت در مناقصه عمومی یک‌مرحله‌ای تأمین قطعات موردنیاز تعمیرات اساسی واحدهای گازی 94.2 V، نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم " اقدام کند.

 در خصوص آگهی دعوت به مجامع نیز نمادهای خنصیر، جم، دپارس، بکام، لابسا و سمتاز سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

اما هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران افزایش سرمایه 682 درصدی این شرکت را محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به تصویب رساند.

نماد قنیشا نیز افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 385 میلیارد تومان به ‌مبلغ 400 میلیارد تومان به ثبت رسانده است.