بهترین پیشنهاد گشت و گذار به طبیعت گردان!

ایران به خاطر موقعیت جفرافیایی، طبیعت کم‌نظیری و خارق‌العاده‌ای در دنیا دارد.

بنابراین شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه ممکن، سبزترین و کویری‌ترین مکان دنیا را در ایران تماشا کنید. علاوه‌ بر این، طبیعت‌گردی فرصت مناسبی برای افزایش آرامش و کاهش استرس است. زندگی شهری و کار، باعث افزایش استراس می‌شود و سفری کوتاه به دل طبیعت مانند کویر مرنجاب  کمک بزرگی در بهبود زندگی و روان انسان می‌کند. بنابراین در ادامه مقاله قصد داریم بهترین پیشنهاد گشت و گذار به طبیعت گردان را به شما بدهیم تا سفری خوش را تجربه کنید.

  1. دریاچه گهر

دریاچه گهر یکی از دریاچه‌های کوهستانی استان لرستان و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در ایران است که به نگین اشترانکوه و زاگرس معروف است. این دریاچه یک مکان مناسب برای طبیعت‌گردان است که در این منطقه می‌توانید کمپینگ و ماهی‌گیری کنید. در این دریاچه آب شیرین، ماهی قزل‌آلا صید می‌شود و همین مسئله مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار گرفته است.

در صورتی که به کوهنوردی علاقه دارید، دریاچه گهر فرصت مناسبی برای صعود به قله اشترانکوه در اطراف دریاچه است. بنابراین توصیه می‌کنیم لباس گرم مناسب، وسایل و تجهیزات کمپینگ و کوهنوردی به همراه داشته باشید. همچنین در صورتی که می‌خواهید برای یک پیک‌نیک کوتاه مدت به این منطقه سفر کنید، حتما کفش‌های پیاده‌روی مناسب به پا کنید.

  1. جنگل فندوقلو

یکی از بهترین پیشنهاد گشت و گذار به طبیعت گردان، جنگل فندوقلو است. این منطقه، بهترین مکان توریستی در فصل بهار است. جنگل فندوقلو در 39 کیلومتری شهر اردبیل، 67 کیلومتری آستارا و 626 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. وسعت این جنگل 16000 هکتار است و یکی از مهم‌ترین جنگل‌های فندق محسوب می‌شود. از مهم‌‌ترین درخت‌های این جنگل می‌توان به درخت فندق، راش، بلوط، مازو، ممرز و بیدمشک اشاره کرد.

علاوه براین، حیواناتی نظیر گرگ، روباه، خرس قهوه‌ای، کبک، عقاب طلایی، سمور، چکاوک، کلاغ ابلق و قرقاول در این جنگل زندگی می‌کنند. در این جنگل آب گرم مشه سویی با عمق 630 متر نیز قرار دارد که همیشه مورد استقبال طبیعت‌گردان و توریست‌ها برای شنا و آب تنی قرار می‌گیرد.

  1. کویر مرنجاب

کویر مرنجاب، یکی از مقاصد توریستی برای علاقه‌مندان به کویر و بیابان‌گردی است. این منطقه در استان اصفهان قرار دارد که از شمال به دریاچه نمک مسیله، از سمت غرب به بیابان مسیله و کویر آب شیرین، از شرق به بیابان پشت ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به بیابان بند ریگ و تپه‌های ماسه‌ای روان راه دارد.

کویر مرنجاب، بسیار زیبا و بکر است و اگر می‌خواهید آسمان صاف و میلیون‌های ستاره را در شب تماشا کنید، این منطقه انتخابی بسیار مناسب خواهد بود. اگر به عکاسی علاقه دارید، این منطقه فرصت مناسبی برای عکاسی از ماسه‌های روان، دریاچه نمک و آسمان صاف در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1. آبشار ویسادار رضوانشهر

اگر گذرتان به استان گیلان و شهرستان رضوانشهر خورد، می‌توانید به تماشای آبشار ویسادار و طبیعت زیبای آن بروید. این آبشار در 16 کیلومتری شهر پره سر و کمربندی سر قرار دارد. بنابراین اگر می‌خواهید به جنگل بروید و پیک‌نیک یا کمپینگ برپا کنید، این جنگل در رضوانشهر، انتخاب مناسبی خواهد بود.

آبشار ویسادار به صورت یک نیم دایره روی صخره قرار دارد و به یک حوضچه کوچک سرازیر می‌شود. بنابراین پایین آبشار محل مناسبی برای آب‌تنی و آب‌بازی، به‌خصوص در فصل‌های گرم بهار و تابستان خواهد بود. از این جهت توصیه می‌کنیم در این سفر لباس و کفش‌های مناسب به‌همراه داشته باشید.

  1. پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان مکان مناسبی برای گشت و گذار در آخر هفته و سفرهای کوتاه مدت خواهد بود. این جنگل فضای مناسبی برای تفریحات خانوادگی و دوستانه دارد و فرصت مناسبی برای دوری از محیط شهر و شلوغی خواهد بود. پارک جنگلی لویزان، به نام پارک جنگلی شیان یا شیان لویزان نیز معروف است.

این پارک جنگلی با وسعت 1100 هکتار در سال 1342 ساخته شد و در قسمت شمال شرق تهران قرار دارد. از پوشش گیاهی این پارک جنگلی می‌توان به درختان کاج، سرو، زبان گنجشک، توت و اقاقیا اشاره کرد. بنابراین آب و هوای این منطقه بسیار خوش‌آیند و دلپذیر است. همچنین نزدیک این پارک، باغ پرندگان لویزان با 6500 پرنده قرار دارد که شما می‌توانید برای تماشای پرندگان، سری به آن‌جا نیز بزنید.

  1. دریاچه توشن گرگان

دریاچه توشن گرگان، یکی از بهترین مناطق توریستی برای طبیعت‌گردی، کمپینگ و پیک‌نیک است. اگر به استان گلستان، شهرتان گرگان سفر کردید، توصیه می‌کنیم سری به روستای توشن، جاده توشن بزنید تا این طبیعت زیبا را تماشا کنید. در این مسیر می‌توانید شاهد جنگلی با درختان کهن و بلند باشید.

این دریاچه مناسب ماهیگیری و قایق سواری نیز است. از این جهت اگر می‌خواهید به این دریاچه برای تفریح و عکاسی سفر کنید، حتما لباس و کفش مناسب به همراه داشته باشید. همچنین در صورتی که قصد سفر چند روزه به این منطقه را دارید، حتما وسایل مناسب کمپ نیز با خود بیاورید.

  1. آبشار کبودوال علی آباد کتول

در استان گلستان و در جنوب شهرستان علی آباد کتول، آبشاری بسیار زیبا قرار دارد که در اوج گرمای تابستان نیز آب و هوای این منطقه بسیار خنک و دل‌پذیر است. آبشار کبودوال، یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که پایین آن، دو حوضچه قرار دارد. بنابراین اگر می‌خواهید تنی به آب خنک و زلال این آبشار بزنید، این سفر را از دست ندهید. همچنین توصیه می‌کنیم برای این سفر، لباس و کفش مناسب برای پیاده‌روی و شنا داشته باشید تا سفرتان راحت و دلچسب‌تر از همیشه شود

Submitted by honarkar on