نقشه بازار سهام امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲

بورس به صعود ادامه داد / صف خرید برای مپنا

14:32 - 1402/03/09
امروز نماد رمپنا بیشترین ورود پول حقیقی بازار را داشت. برخی از ناظران صف خرید و ورود پول برای رمپنا را مرتبط با معرفی مدیرعامل این شرکت به عنوان وزیر پیشنهادی صمت می‌دانند.

در معاملات روز سه‌شنبه، 9 خرداد 1402،  شاخص بورس  تهران 13 هزار و 42 واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 288 هزار و 438 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با صعود 10 هزار و 884 واحدی در رقم 773 هزار و 893 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با افزایش 226 واحدی به رقم 28 هزار و 826 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد 2 هزار و 21 واحد به سطح 140 هزار و 705 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی از بازار سهام

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام  مثبت شد و 67 میلیارد تومان  پول حقیقی به بازار سهام  وارد شد. امروز نماد رمپنا بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن 131 میلیارد تومان بود.

برخی از ناظران صف خرید و ورود پول برای رمپنا را مرتبط با معرفی مدیرعامل این شرکت به عنوان وزیر پیشنهادی صمت می‌دانند. 

 پس از رمپنا، نمادهای خنصیر، شفا و پی‌پاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی   به نمادهای خساپا، خزامیا، شتران و شپنا اختصاص داشت. 

بورس به صعود ادامه داد / صف خرید برای مپنا9

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، رمپنا، وتجارت و حکشتی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای وامید، وغدیر و پارسان بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فغدیر، وسپهر و خدیزل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، دی و کگهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خنصیر و خزامیا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، خاور و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 34 هزار و 65 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 21 هزار و 43 میلیارد تومان بود که 62 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 9 هزار و 838 میلیارد تومان رسید. 

بورس به صعود ادامه داد / صف خرید برای مپنا5

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 296 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، خنصیر بیشترین ارزش معاملات را داشت و دی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد پی‌پاد و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و 298 میلیون و 246 هزار و 228 سهم در صدر قرار گرفته است. وتجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد خساپا و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 139 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 17 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 520 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 9 درصدی به 264 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس به صعود ادامه داد / صف خرید برای مپنا0