تاریخ پذیره‌نویسی صندوق اهرمی شتاب آگاه مشخص شد

17:42 - 1402/03/06
طبق اطلاعیه درگاه‌های رسمی کارگزاری آگاه، پذیره‌نویسی صندوق شتاب در تاریخ 8 تا 10 خردادماه انجام خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های معاملاتی، در پذیره‌نویسی سومین صندوق اهرمی بازار سرمایه شرکت کنند.  

صندوق شتاب، نخستین صندوق اهرمی کارگزاری آگاه و سومین صندوق اهرمی در بازار سرمایه ایران است. فرایند پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز این صندوق، در روزهای آینده آغاز می‌شود. با توجه به وضعیت بازار و با در نظر گرفتن سابقه مدیریت دارایی آگاه، پیش‌بینی می‌شود این صندوق مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد.  

صندوق‌های اهرمی یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری در بورس هستند و به معامله‌گران کمک می‌کنند تا سود بیشتری از منابع مالی خود به دست آورند. 

واحدهای صندوق‌های اهرمی به دو نوع عادی و ممتاز تقسیم می‌شوند. واحدهای عادی، ریسک خیلی کمی دارند و مانند صندوق‌های درآمد ثابت، دارای سود ثابت تضمین شده هستند. واحدهای ممتاز، ریسک بالایی دارند و شبیه صندوق‌های سهامی عمل می‌کنند. با این تفاوت که به دلیل استفاده از مکانیزم اهرم، امکان کسب سود و البته زیان مضاعف را دارند.

به همین دلیل، کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز صندوق‌های اهرمی، برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و ریسک‌پذیر مناسب‌تر است؛ یعنی افرادی که توانایی تشخیص روندهای بازار را دارند.

به این نکته توجه کنید که واحدهای عادی صندوق‌های اهرمی، از نوع صدور و ابطالی و واحدهای ممتاز از نوع قابل معامله در بورس (ETF) هستند.
برای شرکت در پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز صندوق شتاب آگاه، در تاریخ 8 تا 10 خردادماه به سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها مراجعه و نماد «شتاب» را جست‌وجو کنید.