چه خبر از کدال؟ دلایل رشد سود شخارک

17:17 - 1402/03/03
شرکت پتروشیمی خارک، مدیریت منابع و کاهش هزینه‌های عمومی و اداری، افزایش مقدار و مبلغ فروش محصولات شرکت و درآمد غیرعملیاتی تسعیر ارز را از جمله دلایل رشد سود خود دانست.

در خصوص اطلاعیه‌های منتشر شده در سامانه کدال شرکت مهندسی نصیر ماشین بیان داشت جهت محصولات میل‌لنگ تیبا، نیسان، شاهین و میل‌سوپاپ تیبا برای شش‌ماهه دوم سال 1401 موفق به اخذ افزایش قیمت از مگا موتور (باتوجه‌به آخرین افزایش قیمت در سال قبل) برای انواع میل‌لنگ هرکدام معادل 20درصد ارزش ماشین‌کاری بوده است و جهت میل‌سوپاپ تیبا معادل 48% ارزش ماشین‌کاری بوده است.

شرکت صنعت غذایی کورش اعلام کرد به‌منظور تکمیل زنجیره تأمین خود اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در خصوص احداث مخازن با ظرفیت 40.000 تن در شمال کشور با سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان کرده است.

شرکت خدمات فنی فولاد یزد، از برگزاری مزایده فروش یک دستگاه وکیوم لودر خبر داده که اطلاعیه آن در روزنامه آفتاب یزد در تاریخ اول خرداد به چاپ رسیده است.

شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات (سهامی عام) در نظر دارد تعداد 8 میلیارد سهم معادل 4.9 درصد از سهام بانک صادرات (وبصادر) را  واگذار کند.

 شرکت بیمه پارسیان علل اصلی افزایش سود عملیاتی شرکت را افزایش درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای و سایر درآمدهای عملیاتی را ناشی از افزایش سود ناشی از تسعیر ارز به دلیل افزایش نرخ تسعیر نسبت به سال گذشته دانسته است.

همچنین شرکت داروسازی تولیددارو در خصوص تغییرات بیش از 30 درصد در سود عملیاتی را ناشی از افزایش نرخ میانگین فروش محصولات سیمان داخلی در شرکت‌های فرعی به دلیل افزایش تقاضا اعلام کرده  همچنین سیاست‌های تقسیم سود اتخاذ شده از جانب این شرکت برای شرکت‌های فرعی را از دیگر دلایل افزایش سود عملیاتی برشمرده است.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران ارجاع سفارش 350 دستگاه راک رکتیفایر Outdoor 12kw به همراه 4 ماژول برای هر راک دریافت نموده است و برنده مناقصه شده است.

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر از مزایده عمومی معادن و محدوده‌های اکتشافی استان اردبیل نتیجه‌ای نگرفت.

شرکت آسیا سیر ارس بیان کرد تعرفه بهره‌برداری از شبکه ریلی راه‌آهن در سال 1402 از تاریخ یکم خردادماه تا اطلاع ثانوی در حدود 27 در صد به‌صورت میانگین برای این شرکت افزایش‌یافته است.

اما نمادهای درازک، سفید، خفنر، والماس، سپیدار، تجلی و دسینا سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

همچنین افزایش سرمایه 116 درصدی نماد وکغدیر از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی و سود انباشته مورد تأیید حسابرس قرار گرفت.

نماد غکورش نیز پیشنهاد افزایش سرمایه 100 درصدی از محل انباشته را مطرح کرد.

 افزایش سرمایه ۶۲۲ درصدی کسرام به تصویب مجمع رسید. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهام‌داران پیشنهاد شده بود که به تصویب رسید.