توضیح بورس انرژی در کدال درباره معاملات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر

16:10 - 1402/03/02
شرکت بنیان دیزل (خبنیان) از افزایش قیمت 25 درصدی قیمت فروش محصول «بلوک سیلندر نیسان Z24» خبر داد.

شرکت بورس انرژی ایران در خصوص آغاز معاملات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر توضیحاتی را ارائه داده است. این شرکت عنوان کرد؛ صنایع در محل مصرف بیشتر از یک مگاوات موظف هستند معادل یک درصد برق موردنیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و این میزان در پایان سال پنجم به 5 درصد می‌رسد. ظرفیت نصب شده در حال حاضر 1040 مگاوات بوده و در حال حاضر 8 نیروگاه در بورس انرژی ایران به ظرفیت اسمی 180 مگاوات پذیرش شده‌اند.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان از فروش تعداد 4 میلیون سهم بانک ملت از طریق کارگزاری‌های بورس به‌صورت نقدی خبر داده است.

شرکت پلی‌پروپیلن جم در خصوص دلایل کاهش سود خالص دوره منتهی به 29 اسفندماه 140 توضیحاتی ارائه کرد. کاهش سود ناخالص و سود عملیاتی را ناشی از کاهش مقدار فروش به دلیل محدودیت و کاهش منابع خوراک، همچنین کاهش قیمت‌های جهانی محصول و حاشیه سود محصولات در بخشی از سال 1401 و در نهایت افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش نرخ خوراک و سطح عمومی قیمت‌ها بوده است.

شرکت تأمین سرمایه کیمیا در خصوص قرارداد پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران شفاف‌سازی کرد. این شرکت عنوان کرد؛ جبران خدمات شرکت برای ارزیابی مالی و اقتصادی پروژه‌های شرکت ملی مس صنایع ایران از دو محل کارمزد ثابت و کارمزد موفقیت از هزینه‌های پروژه احصا شده است.    

شرکت صنعتی دوده فام با نماد شصدف از معامله با شرکت تولیدی ایران‌تایر خبر داد و بیان کرد؛ شرکت ضمانت تسهیلات اخذ شده شرکت ایران‌تایر از بانک سینا را کرده و شرکت ایران‌تایر در قبال این ضمانت، چک تضمین به آن شرکت اعطا کرده است.

شرکت حمل‌ونقل توکا در خصوص اخبار مبنی بر افزایش تعرفه خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد:  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی نرخ جابه‌جایی کالا در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، با اعمال افزایش 30 درصدی (550 تومان به‌ازای هر تن کیلومتر) از تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه در سامانه مدیریت کنترل بارنامه اعمال خواهد شد.

شرکت خدمات فنی فولاد یزد از شرکت در مناقصه ارائه خدمات پیمانکاری نظافت صنعتی که توسط مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز و شرکت سیمان نی‌ریز که در تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

شرکت  خمیرمایه رضوی عمده دلایل افزایش سود عملیاتی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 نسبت به دوره قبل را ناشی از افزایش مقدار فروش داخلی و صادراتی و افزایش نرخ‌های فروش اعلام کرده است.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع نمادهای فسازان، کدما، حسینا و البرز سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.