نقشه بازار سهام امروز سه‌شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲

سومین روز صعودی بورس / تثبیت شاخص در کانال 2.3 میلیونی

14:08 - 1402/03/02
شاخص بورس تهران برای سومین روز متوالی رشد کرد و شاخص کل در محدوده 2 میلیون و 300 هزار واحدی تثبیت شد.

در معاملات روز سه‌شنبه، 2 خرداد 1402،  شاخص بورس  تهران 12 هزار و 292 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 330 هزار و 799 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش 14 هزار و 288 واحدی در رقم 791 هزار و 142 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با  افزایش 256 واحدی به رقم 29 هزار و 497 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد هزار و 895 واحد به سطح 144 هزار و 185 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی 

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام  مثبت شد و 267 میلیارد تومان  پول حقیقی به  بازار سهام  وارد شد.  

امروز نماد خپویش (سازه پویش) بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن 53 میلیارد تومان بود. پس از خپویش، نمادهای ثبهساز، انرژی و وکغدیر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج  پول حقیقی   به نمادهای شپنا، ثپردیس و وشهر اختصاص داشت. 

سومین روز صعودی بورس / تثبیت شاخص در کانال 2.3 میلیونی8

نمادهای پیشران

امروز نمادهای اخابر، میدکو و ومعادن نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای فملی، فولاد و فارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، دی و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای کگهر، فروژ و شاوان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وبملت بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، فرود و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 43 هزار و 81 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 23 هزار و 870 میلیارد تومان بود که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 3 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 12 هزار و 876 میلیارد تومان رسید. 

سومین روز صعودی بورس / تثبیت شاخص در کانال 2.3 میلیونی3

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 378 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، ثشاهد بیشترین ارزش معاملات را داشت و دی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خاور و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شپنا (شرکت پاالایش نفت اصفهان) با تعداد 2 میلیارد و 83 میلیون سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد شستا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 163 نماد صف خرید داشتند و 29 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 8 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 394 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 31 درصدی به 153 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

سومین روز صعودی بورس / تثبیت شاخص در کانال 2.3 میلیونی7