شیوه های جذب مشتریان جدید

08:07 - 1402/02/24
کسب‌وکارهای کوچک برای آنکه در بین رقبای قدرتمند خود حرفی برای گفتن داشته باشند و بعد از مدتی بتوانند در وضعیت اقتصادی ناآرام و پرریسک، مشتریان بیشتری جذب نمایند، باید از ترفند‌ها متفاوتی استفاده کنند. ترفند‌های خلاقانه در زمینه فروش، جذب مشتریان و راه‌کار‌های منحصر به فرد برای بهبود شرایط اقتصادی که تمام این موارد در کنار هم بهبود کسب‌وکار را به دنبال دارد.

البته جذب مشتریان جدید یکی از شیوه‌های موثر برای ارتقاء کسب‌وکار و تبدیل شدن به سازمانی بزرگ در بین سایر رقبا است. ولی برای آنکه بتوان مشتریان جدید را به شکل بهتری جذب کرد، باید از راه‌کارهای خلاقانه و هوشمندانه و استراتژی درست استفاده کرد. به‌طور مثال یکی از این روش‌ها اهدای هدایای سازمانی به مشتریان وفادار است. البته هدیه سازمانی باید به‌قدری خلاقانه و متمایز باشد که مشتریان را راضی نگه دارد و در این مسیر می‌توان از سفر کارت علی بابا استفاده کرد. درعین‌حال برای آن که مشتریان جدید را جذب کنید، شیوه‌های متعددی توسط افراد موفق در کسب‌وکارها ارائه شده است. در ادامه برخی از این روش‌ها را باهم بررسی می‌کنیم تا به شکل بهتری در این مسیر گام بردارید.

اولین ترفند، هدیه سازمانی

اهدای هدیه سازمانی که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز باشد، قدرت بسیار زیادی دارد تا نام برند، لوگو و کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان ثبت شود و ماندگار بماند. البته باید هدیه‌ای تهیه کرد که در کنار مرغوبیت و کیفیت، حس ارزشمندی را در ذهن مخاطب و مشتریان تداعی کند. به‌طور مثال می‌توان از سفر کارت علی بابا در این زمینه استفاده نمود.

شیوه های جذب مشتریان جدید18

درعین‌حال هدیه سازمانی باید زیبا شکیل خاص و جذاب باشد و گزینه‌های متعددی را در اختیار مخاطب قرار دهد تا بنا به سلیقه خود از بین آن‌ها شرایط مناسب را انتخاب کند. سفرکارت علی بابا با ارائه محصولات متفاوت سفر این شرایط را برای مشتریان وفادار و مخاطبان شما به‌عنوان یک سازمان و صاحب کسب‌وکار کوچک یا بزرگ فراهم می‌کند تا در میان رقبای اقتصادی حرفه‌ای‌تر و بهتر ظاهر شوید.

حل مشکل مشتری، راهی برای جذب او

به‌صورت کلی نمی‌توان انکار کرد که محصول و خدماتی که توسط کسب‌وکار شما ارائه می‌شود، توسط سازمان‌های دیگری مانند رقبای دولتی و خصوصی نیز تولید می‌شود. بنابراین اگر تازه کار خودتان را شروع کرده باشید، از این نظر در موقعیت ضعف نسبت به رقبای بزرگ خود قرار خواهید گرفت. اما آنچه که می‌تواند شما را متمایز کند و مشتریان را به سمت شما جذب نماید، این است که مشکلات و دغدغه‌های مشتریان را شناسایی کنید و برای ازبین‌بردن و رفع آن‌ها تلاش نمایید. به عبارتی دیگر، باید محصول و خدمتی که ارائه می‌دهید آنقدر برای مشتریان جذاب باشد که در کنار برطرف کردن مشکلات آن‌ها، افزایش مشتری برای محصول و خدمت شما را به ارمغان بیاورد.

شرکت در رویداد‌ها و نمایشگاه‌ها

یکی دیگر از ترفند‌های موثر برای جذب مشتریان جدید این است که در نمایشگاه‌ها و رویدادها یا کنفرانس‌های مختلف اقتصادی شرکت کنید و جلسات شبکه‌سازی فراهم نمایید. به یاد داشته باشید که جلسات شبکه‌سازی شامل کنفرانس‌ها و رویداد‌ها کمک می‌کنند تا پیشنهادات خوبی دریافت کنید و مشتریان قدرتمندی در مسیر این رویداد‌ها مقابل شما ظاهر شوند. همچنین در کنفرانس‌ها و رویدادها می‌توانید پیشنهادات خود را در زمینه ارائه خدمات و محصولات ارائه دهید تا مشتریان را جذب کنید.

ارتباط با مشتریان قدیمی

حتما شما هم این موضوع را به‌خوبی می‌دانید که نیمی از مشتریان قدیمی در آینده دوباره به سراغ شما می‌آیند تا محصولات و خدمات شما را تهیه کنند. به همین دلیل با راضی نگه‌داشتن مشتریان قدیمی می‌توانید رونقی بیشتر به کسب‌وکار خودتان بدهید. برای آن‌که با مشتریان قدیمی ارتباط برقرار کنید می‌توانید از سامانه‌های آنلاین مانند ارسال ایمیل استفاده کنید. همچنین ارسال پیامک گزینه خوبی است تا بعد از هر خرید از آن‌ها تشکر کنید، پیشنهاد‌ خریدهای جدید به آن‌ها بدهید یا آن‌ها را از تخفیف‌هایی که در روزهای آینده برگزار می‌شود مطلع سازید.

یک وب‌سایت داشته باشید

در حال حاضر و بعد از آن که بیماری کرونا در جهان ظاهر شد، کسب‌وکارهای سنتی با افت‌وخیز و ضررهای زیادی روبرو شدند. اما آن دسته از کسب‌وکارهایی که دارای سایت بودند، توانستند به‌راحتی فروش خودشان را در شرایط کرونا به چند برابر برسانند و و از این اتفاق ناگوار به سود خوبی برسند. شما هم با داشتن یک وب‌سایت می‌توانید اطلاعات مختلف درباره محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید و در مسیر برندسازی و معرفی فعالیت اقتصادی خود، موفق ظاهر شوید.

شیوه های جذب مشتریان جدید10

البته فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را از یاد نبرید. شبکه‌های اجتماعی پربازده همیشه محلی برای ورود مشتریان هستند که می‌توان به آن‌ها اطلاعات مختلف ارائه داد و به‌صورت نامحسوس آن‌ها را به خرید از کسب‌وکار خود ترغیب کرد.

به نیاز مشتریان احترام بگذارید

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای جذب مشتریان جدید این است که ابتدا نیاز آن‌ها را بررسی کنید و ببینید که برای افزایش فروش محصول و خدمات خود چطور می‌توانید نیاز مشتریان را برطرف کنید. برای این کار هم می‌توانید به سراغ ابزار‌های آنلاین بروید و درباره خدماتی که ارائه می‌دهید از مشتریان نظر سنجی کنید. تعامل با مشتریان روش خوبی است که نظر مثبت آن‌ها را به دنبال خواهد داشت و امکان بررسی نیاز مشتریان در آن فراهم می‌شود.

جشنواره‌های تخفیفی را فراموش نکنید

همه مشتریان کوچک و بزرگ دوست دارند که محصولات و خدمات شما را با قیمت کمتر و کیفیت خوب و مناسب خرید کنند. بنابراین می‌توانید با برگزاری جشنواره‌های تخفیفی و فروش ویژه پایان فصل، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب و رضایت آنها را کسب نمایید.