سفر به استانبول از مد افتاده؟!

16:56 - 1402/02/19
شهر استانبول به عنوان قلب تپنده کشور ترکیه، همواره پذیرای مسافران و گردشگران بسیار زیادی است.

برای سفر به استانبول می‌توانید هر یک از فصول سال را انتخاب کنید، زیرا آب و هوای این شهر همواره برای گردش، تفریح، خرید و گشت و گذار در مراکز تفریحی مناسب است. به طور معمول سفر هوایی بهترین روش برای سفر به ترکیه است و با توجه به استقبال ایرانیان از سفر به استانبول، هموراه بلیط تهران استانبول جزو بلیط‌های پرطرفدار است. اگر برای سفر به استانبول دچار تردید شده‌اید، بهتر است تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

استانبول تنها شهر اوراسیایی جهان است که مقصد اصلی بسیاری از گردشگران و مسافران از سراسر جهان می‌باشد. سفر به استانبول همیشه برای ایرانیان جزو جذاب‌ترین سفرهای خارجی محسوب می‌شود زیرا در این شهر امکان خرید و گشت و گذار در مجتمع‌های تجاری و پاساژهای لوکس وجود دارد. از طرفی، جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری متعددی نیز در استانبول وجود دارد که باعث جذب گردشگران ایرانی به این شهر شده است.

اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، باید پیش از سفر اولویت‌های خود را برای بازدید از مناطق مختلف شهر، مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر بازدید از اماکن تاریخی برای شما جذابیت زیادی داری، حتما از کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه و تنگه بسفر و... بازدید کنید. در صورتی که به خرید و گشت و گذار در بازارهای سنتی و پاساژ‌های لوکس استانبول علاقه مند هستید، حداقل دو روز از سفر خود را به این کار اختصاص دهید.

هزینه های سفر به استانبول با هواپیما

آسان‌ترین و بهترین راه برای سفر به ترکیه، سفر هوایی است. اگرچه هزینه رزرو بلیط تهران استانبول نسبت به سایر روش‌های سفر به این شهر، بیشتر است اما مدت زمانی که در راه هستید نیز بسیار کوتاه‌تر خواهد بود. مسافت هوایی تهران تا ترکیه است و مدت زمان پرواز تهران به استانبول نیز حدود 3 ساعت می‌باشد.

سفر به استانبول از مد افتاده؟!17

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ سفر به استانبول با هواپیما، رزرو بلیط لحظه آخری تهران استانبول است. در روزهای اول هفته و زمانی‌ که درخواست مسافران برای بلیط استانبول کاهش پیدا می‌کند، معمولا بلیط پروازهایی که دارای ظرفیت خالی هستند به عنوان بلیط لحظه آخری در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. قیمت بلیط لحظه آخری تهران استانبول نسبت به بلیط معمولی کمتر است. بنابراین در ساعات منتهی به پرواز می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری را از طریق وب‌سایت علی بابا رزرو کنید.

اگر زمان بازگشت از سفر مشخص است، می‌توانید بلیط استانبول را به صورت رفت و برگشت رزرو کنید. در این صورت نیز هزینه بلیط استانبول به تهران کمتر خواهد بود.

نکات مهم در سفر به استانبول

شهر استانبول دارای فرهنگ و تاریخ غنی است و همچنین جاذبه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است، به همین دلیل می‌توان گفت ((سفر به استانبول هیچوقت از مُد نمی‌افتد)). در این قسمت برخی نکات مهم در سفر به استانبول را بررسی می‌کنیم.

  • پیشنهاد می‌کنیم غذاهای ترکی پر طرفدار را در رستوران‌های استانبول امتحان کنید.

  • برای حمل و نقل در استانبول می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و تراموا استفاده کنید. همچنین امکان اجاره روزانه خودرو در این شهر وجود دارد.

  • پیش از سفر فهرستی از اماکن دیدنی و تفریحات استانبول تهیه کنید تا مدت زمانی که در این شهر هستید را مطابق با برنامه خود بگذرانید.

  • برای این که دغدغه‌ای بابت محل اقامت در استانبول نداشته باشید، پیش از سفر هتل محل اقامت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. توجه داشته باشید که هتل‌هایی که در محدوده میدان تکسیم هستند به دلیل دسترسی مناسب به تمام نقاط استانبول، همواره قیمت بالاتری دارند. اگر به دنبال هتل‌های ارزان‌تر هستید، رزرو هتل در منطقه بی اغلو و سلطان احمد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سفر به استانبول از مد افتاده؟!18

  • هنگام سفر به استانبول مقداری لیر برای پرداخت هزینه اتوبوس یا تاکسی از فرودگاه به محل هتل همراه خود داشته باشید. همچنین برای مبادله ارز در ترکیه نیز می‌توانید به صرافی‌های استانبول در به میدان تکسیم، بازار بزرگ و... مراجعه کنید.

  • اگر مدت اقامت شما در استانبول بیشتر از 3 روز است، می‌توانید سیمکارت اعتباری تهیه کنید. برای دریافت سیمکارت از اپراتورهای ترک باید پاسپورت همراه خود داشته باشید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، استانبول یکی از شهرهایی است که در میان دو قاره آسیا و اروپا واقع شده و دارای جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متعددی است. این شهر همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. سفر به استانبول با هواپیما همواره با استقبال بیشتری مواجه شده است. برای کاهش هزینه‌ها در سفر هوایی به استانبول پیشنهاد می‌کنیم بلیط استانبول تهران را به صورت بلیط رفت و برگشت انتخاب کنید یا از طریق وب‌سایت علی بابا بلیط لحظه آخری استانبول تهران را رزرو کنید.