معامله‌گران دلار در تنگنا

14:20 - 1402/01/26
با نوساناتی که در بازارهایی مثل خودرو و سهام دیده می‌شود، بیشتر معامله‌گران بزرگ بازار ارز حاضر نشده‌اند ارزهای خود را به فروش برسانند و وارد بازارهای دیگر شوند.

احتمال رشد قیمت‌ها در سایر بازارها، غیر از بازار ارز، موجب شده است که برخی معامله‌گران دلار در تنگنای نگهداری یا فروش این ارز قرار بگیرند.

به عنوان مثال، برخی معامله‌گران ارزی بارها در صحبت‌های خود راجع به بالا رفتن قیمت خودرو صحبت می‌کنند و تصور می‌کنند کسانی که خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند، در معرض بدست آورن سود بالایی قرار گرفته‌اند. در کنار این، تقویت شاخص کل بازار سهام و ارزشمندتر شدن برخی سهم‌ها، دیگر متغیری است که توجه دلاری‌ها را به خود جلب کرده است.

با وجود چنین نوساناتی در بازارهای موازی خودرو و سهام، بیشتر معامله‌گران بزرگ بازار حاضر نشده‌اند ارز خود را به فروش برسانند و وارد بازارهای دیگر شوند.

تجربه سقوط بازار سهام در نیمه دوم سال 99 و ابهام در مورد وضعیت آتی بازار خودرو بخشی از عواملی هستند که دلاری‌ها را هم چنان در قاب احتیاطی نگه می‌دارد. با این حال، در صورتی که گرفتاری دلار در بازه 50 الی 52 هزار تومان ادامه پیدا کند، بخشی از معامله‌گران از این بازار خارج خواهند شد.