فروشنده ها از این محله غیب شدند

بازار مسکن همچنان در تعطیلات نوروزی 

11:32 - 1402/01/21
بازار مسکن فروردین امسال نیز مطابق با روال هر ساله در وضعیتی نیمه تعطیل قرار گرفته و رفته رفته پس از تعطیلات نوروز در حال بازگشت به حالت عادی است.

به بررسی بازار مسکن در محله زعفرانیه واقع در منطقه 1 تهران پرداخته‌ایم. محله زعفرانیه از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از سمت جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از سمت شرق به خیابان تجریش و از سمت غرب به رودخانه ولنجک متصل می‌شود.

به گفته یک مشاور امورملکی در این محله، هم‌اکنون در ماه جاری تعداد خریداران بالا و تعداد ملک‌هایی که برای فروش عرضه شده‌اند پایین است.

او با اشاره به اینکه پس از تعطیلات عید تا به امروز فعلا افزایش قیمتی نبوده گفت:« اما احتمال می‌رود در اردیبهشت‌ماه شاهد افزایش قیمت باشیم.»

بر اساس گفته‌های این مشاور املاک، متوسط هر مترمربع مسکن بسته به سن بنا، موقعیت مکانی و مشاعاتی که دارد متغیر است اما بطور میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در محله زعفرانیه، از 130  میلیون تومان شروع می‌شود.

 یک واحد با تمام امکانات و 290 مترمربع مساحت و 12 سال عمر بنا، 46 میلیارد تومان و آپارتمانی دیگر با 322 مترمربع مساحت و نوساز، 90 میلیارد و 160 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی دیگر با 72 مترمربع مساحت و 15 سال ساخت، 10 میلیارد و 500 میلیون تومان و آپارتمانی با 98 مترمربع مساحت و 4 سال عمربنا، 13با قیمت میلیارد تومان عرضه شده است.

بازار مسکن همچنان در تعطیلات نوروزی 16