قیمت مسکن ملی تهران اعلام شد

13:26 - 1402/01/20
اکوایران: طبق اعلام رئیس بنیاد مسکن، در بافت فرسوده شهر تهران در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ پروژه نهضت ملی مسکن را اجرا می‌کنیم که هم‌اکنون هزینه ساخت واحدها منهای خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه تقریبا متری ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش اکوایران؛ اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری اظهار کرده که فرمول ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بسیار ساده است اما بعضا خوب تبیین نمی‌شود. تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان انجام می‌شود که خیلی ارزشمند است.

 

به گفته نیکزاد، سازمان نظام مهندسی هم ۵۰ درصد در ارائه خدمات تخفیف می‌دهد و در مواردی این تخفیف بیش از ۵۰ درصد است. شهرداری‌ها نیز برای تراکم عوارضی دریافت نمی‌کنند و در سایر بخش‌های صدور پروانه ۳۰ درصد تخفیف می‌دهند.

براساس اظهارات رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قیمت واحدها بستگی به کیفیت پروژه، تراکم، مشاعات، امکانات و غیره دارد متقاضیان را در هیچ پروژه‌ای بلاتکلیف نگذاشته‌ایم و از همان ابتدا هزینه ساخت را به آنها می‌گوییم تقریبا هم متری ۱۰۰ هزار تومان بیشتر در نظر می‌گیریم که متقاضی بعدا غافلگیر نشود.

نیکزاد درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده تهران اعلام کرده که در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در بافت فرسوده تهران پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش می‌بریم در میدان شوش حدود ۱۳۰۰ واحد را به میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد رسانده‌ایم هم‌اکنون میانگین قیمت تمام شده پروژه میدان شوش تقریبا ۱۰ میلیون مترمربع است.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، میانگین قیمت تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر متری ۸ تا ۹ میلیون تومان است، با توجه به نوسانات اقتصادی که بعضا اتفاق می‌افتد نگران هستیم که هزینه‌های ساخت دچار تغییر شود. 

نیکزاد اعلام کرده که در بخش شهری ۱۰۴ هزار و ۲۲۰ واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله‌ ساخت رسانده‌ایم و در نظر داریم تا سال ۱۴۱۰ حتی یک واحد غیرمقاوم در روستاها وجود نداشته باشد.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خط ۴ مترو تهران را به اجرا رسانده‌ایم که تا عید فطر یک فاز آن افتتاح می‌شود. توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را در حال اجرا داریم که تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید. هم‌چنین عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی کشور را در حرم حضرت عبدالعظیم تا دو هفته‌ی دیگر آغاز می‌کنیم. گردش مالی که از طریق این طرح‌ها ایجاد می‌شود ۸ درصد آن به مسکن محرومین اختصاص پیدا می‌کند.

 

براساس اعلام ایسنا، نیکزاد درباره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اظهار کرده که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، امسال با توجه به شعار سال افزاش پیدا نمی‌کنند و انتظار داریم روستاییان بر اساس ارقام سال گذشته برنامه‌ریزی داشته باشند.