نقشه بازار سهام در روز یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲؛

شاخص بورس به صعود ادامه داد / حقیقی‌ها به بزرگان بازار پشت کردند

11:04 - 1402/01/20
صعود شاخص‌ها و ورود پول به بازار ادامه دارد. اما امروز نمادهای فملی، شستا و فارس بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

در معاملات روز یکشنبه،  شاخص بورس  تهران 10 هزار و 258 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 212 هزار و 643 واحد بالا آمد.

 شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 11 هزار و 352 واحدی در رقم 687 هزار و 897 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 428 واحدی به رقم 27 هزار و 487 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش 2 هزار و 91 واحد به سطح 119 هزار و 896 واحد رسید. .

ورود پول به بورس 

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام  برای سومین روز کار متوالی مثبت شد و هزار و 96 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد حکشتی با 123 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت و پس از حکشتی، نمادهای کگل و خودرو  قرار داشتند.  

در مقابل، نمادهای فملی، شستا و فارس بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

شاخص بورس به صعود ادامه داد / حقیقی‌ها به بزرگان بازار پشت کردند5

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای کگل، رمپنا و خودرو بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل فارس، تاپیکو و فولاد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای مارون، آریا و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و فرابورس، غصینو و شراز بیشترین اثر منفی را بر  شاخص فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 74 هزار و 322 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 54 هزار و 935 میلیارد تومان بود که 74 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 15 هزار و 956 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات یکشنبه، 241 نماد صف خرید داشتند و 10 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 18 درصدی نسبت به دیروز به 2 هزار و 65 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 15 درصدی به 15 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

شاخص بورس به صعود ادامه داد / حقیقی‌ها به بزرگان بازار پشت کردند19