نقشه بازار سهام روز سه‌شنبه ۸ فروردین؛

رشد 3 برابری ورود سرمایه به بورس در روز سه‌شنبه

22:58 - 1402/01/08
اکوایران: روز سه‌شنبه برای هفتمین روز معاملاتی متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت بود و 718 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد که نسبت به دیروز رشد 3 برابری معادل 215 درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش اکوایران، امروز سه‌شنبه هشتم فروردین ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با صعود 15 هزار و 302 واحدی نسبت به روز دوشنبه، تا سطح 2 میلیون و 44 هزار و 499 واحد بالا آمد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد 11 هزار و 752 واحدی در رقم 610 هزار و 12 واحدی ایستاد. 

 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 236 واحدی به رقم 25 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش 2 هزار و 426 واحد به سطح 106 هزار و 245 واحد رسید. 

هفتین روز ورود سرمایه به بورس

روز سه‌شنبه برای هفتمین روز معاملاتی متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت بود و 718 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد که نسبت به دیروز رشد 3 برابری معادل 215 درصد را نشان می‌دهد. 

در مجموع 7 روز معاملاتی اخیر 3 هزار و 505 میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار سهام شده است. 

امروز نماد توسن با 155 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت و پس از توسن، نمادهای وبصادر، اخابر، وکغدیر و غنوش قرار داشتند.  

نمادهای سبز و قرمز بازار 

امروز نمادهای تاپیکو، نوری، بوعلی، اخابر، وبملت و شبندر بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فملی، فولاد و شبریز بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، دی و صبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و هرمز، مارون و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، دی و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 49 هزار و 791 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 36 هزار و 364 میلیارد تومان بود که 73 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 7  درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 10 هزار و 54 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم هفته است. 

عرضه و تقاضای بازار 

در پایان معاملات سه‌شنبه، 123 نماد صف خرید داشتند و یک نماد با صف فروش مواجه بود. ارزش صف‌های خرید به 966 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 6 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید 337 میلیارد تومانی همانند روزهای گذشته در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وکغدیر، نمادهای شملی (شرکت ملی شیمی کشاورز) و همراه (شرکت ارتباطات سیار ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. در سوی دیگر در پایان معاملات اکثر صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها نماد انرژی1 صف فروش داشت. 

پیش بینی بورس فردا 

امروز بازار نسبت به روز گذشته رشد بیشتری داشتند و شاهد تقاضای بیشتر و رشد ورود پول حقیقی بودیم. 

علاوه بر این ارزش معاملات خرد یک بار دیگر به رقم 10 هزار میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد سه‌شنبه پررونق‌ترین روز بازار در سال 1402 بوده است. با این حال،‌ فردا آخرین روز کاری پیش از تعطیلات 4 روزه است و احتمال رشد عرضه در بازار وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسد شاخص‌ها سنگرهای جدید را از دست بدهند. شاخص کل بورس در کانال 2 میلیونی مستقر شده و شاخص هم وزن به محدوده 600 هزار واحدی رسیده است. شاخص کل فرابورس نیز امروز به کانال 25 هزار تایی صعود کرد. محدوده‌های جدیدی که معامله‌گران را به رشد قیمت‌ها و بازدهی بیشتر سرمایه گذاری آن‌ها امیدوار کرده است.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد 3 برابری ورود سرمایه به بورس در روز سه‌شنبه19