پیش بینی بازار مسکن محله افسریه در سال 1402

16:08 - 1401/12/23
اکوایران : یک مشاور املاک درباره وضعیت بازار ملک افسریه در اسفندماه می‌گوید:از روزی که قیمت دلار کاهشی شد، خرید و فروش‌ها به حالت رکود رفت.

محله افسریه در محدوده جنوب شرق پایتخت و در منطقه 15 شهرداری تهران واقع شده و از سمت غرب به بزرگراه بسیج، شهرک والفجر در جنوب، خیابان شهید رحیمی (خیابان 46) در شمال، قصر فیروز در شرق، از سمت جنوب شرقی به سه راه افسریه متصل می‌شود. یک مشاور املاک در این محله در گفت‌وگو با اکوایران درباره وضعیت بازار ملک افسریه در اسفندماه می‌گوید: از روزی که قیمت دلار کاهشی شد، خرید و فروش‌ها به حالت رکود رفت.

 

این کارشناس امور ملکی پیش‌بینی می‌کند، بازار مسکن در سال جدید، تا اردیبهشت‌ماه به حالت رکود رود.

به گفته وی، بازار مسکن پیش از نوروز، مانند یک فنری است که جمع شده و بعد از ایام عید، این فنر آزاد می‌شود و مجدد شاهد افزایش قیمت هستیم. او احتمالات و پیش‌بینی خود را اینگونه بیان می‌کند:« پس از عید، یک رونق دو الی سه ماهه خواهیم داشت که احتمال دارد پس از این رونق وارد یک رکود دو الی سه ساله شویم و قدرت خرید کاهش یابد.»

او همچنین در ادامه پیش‌بینی خود می‌گوید: مسکن در شهرک مسعودیه که در جنوب محله افسریه قرار دارد، تا این زمان تا آن جایی که می‌توانست رشد کرده است، اما پس از سال جدید افزایش قیمت خواهد داشت.

به گفته وی، تعداد معاملات اسفند سال 1400 نسبت به اسفند 1401 بیشتر بوده و در ماه جاری، بازار معاملات ملکی این محله در رکود قرار داشت.

او همچنین می‌گوید، خرید و فروش‌های این بنگاه ملکی، از مهر تا بهمن‌ مخصوصا از آذرماه به بعد، از وضعیت مناسبی برخوردار بود.

این مشاور املاک درباره افزایش قیمت‌ها در شهرک مسعودیه نیز می‌گوید: مسکن این بخش، متری  22 تا 28 میلیون به فروش می‌رسید که هم‌اکنون به 35 الی 45 میلیون تومان رسیده است.

واحدی با 91 مترمربع مساحت و و عمربنای 2 ساله، 5 میلیارد و 280 میلیون و واحدی 145 متری و نوساز در مسعودیه، 6 میلیارد و 950 میلیون به فروش می‌رسد.

واحدی دیگر با مساحتی 70 مترمربعی و قدمتی 22 ساله، 3میلیارد و 500 میلیون تومان و آپارتمانی با متراژ 145 مترمربع و 5 سال عمر بنا، 8 میلیارد و 100 میلیون قیمت‌گذاری شده است.

پیش بینی بازار مسکن محله افسریه در سال 14027