با 300 میلیون کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟

17:10 - 1401/11/18
اکوایران :‌بررسی فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش خانه نشان می‌دهد که با 300 میلیون تومان هم می‌شود یک آپارتمان در پایتخت را رهن کرد.

در این گزارش اکوایران، به بررسی بازار اجاره مسکن در نقاط مختلف تهران و واحدهایی که می‌توان با 300 میلیون تومان و بدون پرداخت اجاره، رهن کرد پرداخته‌ایم.

 

 برخی از واحدهایی که با بودجه 300 میلیون تومانی می‌توان رهن کرد، فاقد امکاناتی همچون، دسترسی خوب، پارکینگ، آسانسور، تعداد اتاق خواب بالاتر از یک عدد، و عمر بنای پایین هستند و به ندرت می‌توان واحدی را یافت که تمام امکانات را همزمان داشته باشد و یا همچنین به اصطلاح خوش نقشه باشد. برای مثال،  یک خانه در منطقه 15 و در محله مسعودیه، با متراژ 52 مترمربع، 8 سال ساخت و دارای آسانسور، پارکینگ و انباری وجود دارد که از دسترسی مناسبی به مترو برخوردار نیست و یا محیط اتاق خواب آن، برای  استفاده از تخت خواب فضای مناسبی ندارد. به‌طور معمول، متراژ زیربنای این خانه‌ها بین 45 تا 115 مترمربع متغیر است.

بررسی فایل‌های مشاوران املاک نشلان می‌دهد، خانه‌های با متراژ بالاتر هم می‌توان رهن کرد، برای مثال یک خانه 110 متری در نازی‌آباد و در منطقه 16 تهران، با عمر بنای 21 سال، بدون آسانسور و پارکینگ با رهن 300 میلیون تومان و بدون اجاره ماهانه آگهی شده است؛ اما با توجه به قدمت این خانه، نباید از آن انتظار یک خانه امروزی و مدرن را داشت.

اگر دارای 300 میلیون تومان بودجه برای رهن کامل یک خانه هستید  و نوساز بودن از درجه اهمیت بیشتری برای شما برخوردار است، باید اغلب به سراغ خانه‌هایی با متراژی بین 45 تا 80 مترمربع بروید و اگر موقعیت منطقه برای شما اولویت نیست، می‌توان با این مبلغ، به سراغ خانه‌های نوساز وبزرگ‌متراژ در مرکز و جنوب تهران و یا مناطقی که بافتی نسبتا قدیمی دارند بروید.

بنا بر مشاهدات اکوایران، با این بودجه می‌توان یک خانه در محله شوش و در منطقه 18 تهران، با متراژ 68 مترمربع و عمر بنای 3 ساله و دارای یک اتاق خواب، آسانسور، پارکینگ و انباری و یا در نارمک و منطقه 8 تهران، یک خانه 55 مترمربعی و 17 ساخت بدون پارکینگ، آسانسور و انباری را بدون اجاره رهن کرد.

با 300 میلیون کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟6