هرگز در کیش سراغ این سوئیت‌ها نروید

12:26 - 1401/10/11
قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می‌خواهید در یک سوئیت اقامت کنید؟ به شما تبریک می‌گوییم. شما یک مقصد سفر عالی با یک گزینه عالی برای اقامت را انتخاب کرده‌اید که باعث می‌شود هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و هم در یک جای دنج و خلوت مستقر شوید بدون این که در سروصدا و شلوغی هتل‌ها نتوانید درست استراحت کنید و با هزینه بالای ویلاها، به اقتصاد خود ضربه بزنید.

در واقع سوئیت‌ها بهترین گزینه‌های اقامتی اقتصادی و دنج هستند. اما با این همه باید در نظر داشته باشید که هر سوئیتی را برای سفر انتخاب نکنید و هرگز در کیش سراغ این سوئیت‌ها نروید. سوئیت‌هایی که نباید در آنها اقامت کنید عبارتند از:

سوئیت‌هایی که تمیز نبوده و از بهداشت خوبی برخوردار نیستند

ما ایرانی‌ها مردمان تمیزی هستیم و پاکیزگی محل اقامتمان، همیشه برایمان در اولویت زیادی قرار دارد. اما گاهی اوقات سوئیت‌ها و اقامتگاه‌هایی وجود دارند که مطابق سلیقه ما از تمیزی کامل برخوردار نیستند. قطعا اقامت در این سوئیت‌ها باعث می‌شود که سفر تفریحی شما، به اندازه‌ای که دوست دارید، لذت‌بخش نباشد زیرا اصل مهم اقامتی را برای شما رعایت نکرده است. 

در مقابل سوئیت‌هایی هستند که از نظر مسافران به اندازه‌ای تمیز هستند که سرویس بهداشتی آنها برق می‌زند و وسواسی‌ترین افراد نیز در آنها احساس راحتی می‌کنند. برای اجاره سوئیت در کیش و یافتن سوئیت های تمیز و با شرایط مطلوب می‌توانید به سایت های اجاره سوئیت همانند مهمان‌ شو، جاجیگا و یا جاباما سر بزنید و با خواندن نظرات مسافران پیشین، در مورد بهداشت این مکان‌ها اطمینان کامل حاصل کنید.    

سوئیت‌هایی که به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های خواروبار دسترسی خوبی ندارند 

خورد و خوراک یکی از اساسی‌ترین نیازها در هر سفر و از جمله سفر به جزیره کیش است. زمانی که شما در جزیره کیش اقامت دارید، حتی اگر تمام وعده‌های غذایی خود را در رستوران صرف کنید، باز هم نیاز به خرید اقلامی مانند آب آشامیدنی، نان، بیسکوئیت و شکلات و سایر تنقلات خواهید داشت. به ویژه اگر کودکان خردسال با خود به همراه داشته باشید، این موضوع اهمیت بیشتری می‌یابد. 

حالا تصور کنید سوئیتی اجاره کنید که از سوپر مارکت و فروشگاه‌های خواروبار دور باشد. در این صورت برای خریدن کوچکترین مایحتاج روزمره‌تان باید مسافت زیادی را طی کنید و علاوه بر صرف وقت، هزینه تاکسی و وسیله نقلیه نیز بپردازید. بنابراین بهتر است از همان ابتدا از اجاره سوئیت‌هایی که دسترسی خوبی به مراکز خرید روزمره ندارند، پرهیز کنید. 

هرگز در کیش سراغ این سوئیت‌ها نروید13

سوئیت‌هایی که از مراکز خرید مهم شهر دور هستند

برخی از مراکز خرید مهم در جزیره کیش هستند که هر مسافری دوست دارد لااقل یک بار از آنها دیدن کرده و بخشی از خریدهای خود را از آنجا انجام دهد. اما گاهی اوقات سوئیت‌ها آنقدر از این مراکز خرید دور هستند که مسافران برای رفتن به آنها باید مسافت زیادی را طی کرده و هزینه رفت و آمد زیادی را بپردازند. 

نزدیکی به مراکز خرید مهم کیش، به ویژه برای عاشقان خرید و کسانی که به قصد خرید به کیش رفته‌اند، خیلی مهم است. بنابراین اگر قصد دارید که از مراکز خرید دامون، سارینا، مرجان، بازار مروارید، بازار مریم، بازار ونوس، زیتون، مرکز خرید کیش و... خرید کنید حتما از سوئیت‌هایی که فاصله زیادی از این مراکز دارند، پرهیز کنید.   

سوئیت‌هایی که نسبت به امکاناتشان گران هستند

برخی از سوئیت‌ها در کیش نسبت به شرایط و امکاناتشان گران هستند و هزینه‌ای که برای اجاره بهای آن می‌پردازید، با خدمات و موقعیتشان تناسب ندارد. از اجاره چنین سوئیت‌هایی پرهیز کنید. شاید از خودتان بپرسید چگونه متوجه این موضوع بشوم که این سوئیت گران‌تر از قیمت واقعی‌اش اجاره داده می‌شود؟ 

برای اینکه متوجه قیمت واقعی سوئیت شده و سوئیت‌هایی گران‌تر از حد معمول را اجاره نکنید، در پلتفرم‌های اجاره سوئیت و ویلا، قیمت‌های این واحدهای مسکونی را با هم مقایسه نمایید تا متوجه قیمت واقعی اجاره بهای سوئیت شده و اقامتگاه گرانی را اجاره نکنید. 

سوئیت‌هایی که حیوان خانگی نمی‌پذیرند

اگر حیوان خانگی دارید و قصد دارید حیوان خود را با خودتان به مسافرت ببرید، به این نکته توجه داشته باشید که حتما سوئیتی اجاره کنید که پذیرای حیوان خانگی شما باشد. اگر هنگام اجاره و رزرو سوئیت به این نکته دقت نکنید بعد از رسیدن به مقصد دچار مشکل خواهید شد. بنابراین هنگام رزرو ویلا از پلتفرم‌هایی نظیر ویلا رنت و جاباما این نکته را مد نظر قرار داده و در صفحه هر ویلا، مقررات آن را در مورد مجاز بودن حیوانات خانگی بخوانید.   

سوئیت‌هایی که سر وقت تحویل داده نمی‌شوند

صاحبان برخی از سوئیت‌ها در مورد ساعت تحویل آن خوش‌قول نیستند و این باعث می‌شود که مسافرانی که با بار و چمدان از فرودگاه به سوئیت می‌رسند و یا با خودروی شخصی خود به کیش سفر می‌کنند، نتوانند برنامه ریزی دقیقی برای تحویل گرفتن سوئیت خود داشته باشند و ناگزیر شوند که مدتی را در کوچه و خیابان‌ها معطل بمانند. هرگز در کیش سراغ این سوئیت‌ها نروید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه نسبت به خوش‌قول بودن صاحب ویلا مطمئن باشید، از پلتفرم‌های معتبر نظیر هومسا و جاباما سوئیت اجاره کنید. پیش از اجاره سوئیتی که انتخاب کرده‌اید، نقدها و نظرات مسافران پیشین را در مورد آن سوئیت مطالعه نمایید تا از خوش قولی و برخورد مناسب صاحب سوئیت مطمئن شوید.  

سوئیت‌هایی که تا ساحل فاصله زیادی دارند

کسانی که به کیش سفر می‌کنند، حتما قصد رفتن به دریا را دارند و محال است که کسی به جزیره کیش برود اما علاقه‌ای به دریا و ساحل‌های تفریحی نداشته باشد. بنابراین به هنگام اجاره سوئیت نیز باید در نظر داشت که سوئیت‌ها با دریا فاصله کمی داشته باشند زیرا در غیر این صورت مسافران برای رسیدن به دریا و بازگشت به سوئیت دچار مشکل می‌شوند. 

در نظر داشته باشید اگر مسافران سوئیتی با فاصله زیاد از دریا اجاره کنند، از آنجایی که اکثر مسافران بدون وسیله شخصی خود و با هواپیما به کیش سفر می‌کنند، برای هر بار رفت و برگشت به ساحل ناگزیر به پرداخت هزینه زیادی خواهند شد. 

هرگز در کیش سراغ این سوئیت‌ها نروید7

سوئیت‌هایی که چشم‌انداز خوبی ندارند 

منظره و چشم‌انداز خوب، یکی از چیزهایی است که باعث می‌شود سوئیت شما جذاب‌تر باشد و شما با اقامت در آن احساس بهتری داشته باشید. سعی کنید حتی‌الامکان سوئیتی را انتخاب کنید که چشم‌انداز مناسبی داشته باشد و در غیر این صورت هرگز سراغ آن نروید.

سوئیت‌هایی که فاقد یخچال، چای ساز و وسایل رفاهی مناسب هستند

هر چند زمانی که در کیش هستید، بیشتر اوقات خود را در خارج از اقامتگاه خود سپری می‌کنید، اما باید امکانات رفاهی شما برای داخل واحد اقامتی‌تان نیز کامل باشد. هنگام رزرو و اجاره سوئیت، از داشتن یخچال، سرویس خواب مناسب، چای ساز و سایر وسایلی که مد نظر دارید، مطمئن شوید تا هنگام اقامت در سوئیت، دچار مشکل نشوید. هم‌چنین از آنجا که کیش در یک منطقه گرمسیری واقع شده است، داشتن وسایل خنک کننده مناسب در سوئیت شرط اساسی است. پس با بررسی امکانات سوئیت و به ویژه وسایل خنک کننده، آن را اجاره کنید و در صورتی که یک سوئیت تجهیزات مناسب را نداشت، هرگز به سراغ آن نروید.