وقت نقره‌داغ دلاری‌ها یا جهش جدید؟

11:30 - 1401/10/04
اکوایران: عبور دلار از مرزهای قیمتی تاریخی خود، هیجان زیادی را در بازار آزاد ارز ایجاد کرده است. برخی تحلیلگران باور دارند با ثبت بالاترین قیمت تاریخ اسکناس آمریکایی و ورود بازیگران هیجان‌زده به بازار، فرصت بزرگی در اختیار مالداران و بازارساز قرار می‌گیرد که معامله‌گران تازه‌کار را نقره‌داغ کنند و با فشار فروش خود این ارز را به زیر مرز 40 هزار تومان بازگردانند.

به گزارش اکوایران، در مقابل این دیدگاه، برخی از فعالان ارزی باور دارند که دلار با تثبیت بالای مرز روانی 40 هزار تومانی، با تقاضای تازه‌ای مواجه خواهد شد که قیمت این ارز را به سطوح بالاتری هدایت خواهد کرد.

 

گروه اول به افزایش قیمت دلار در مهر سال 99 اشاره می‌کنند؛ یعنی زمانی که اسکناس آمریکایی به‌یکباره تا مرز 32 هزار تومانی بالا رفت و بعد ناگهان تا مرز 20 هزار تومانی افت کرد.

گروه دوم اما عنوان می‌کنند که در هفته‌های اخیر بارها سقف‌های مختلفی برای قیمت دلار عنوان شده ولی هر بار این ارز با رفتن به سطوح نرخ‌های بالاتر، زمینه‌ساز جا ماندن برخی از معامله‌گران شده است.

در این شرایط، انتظار می‌رود که برخی معامله‌گران در انتظار واکنش دلار به مرز 40 هزار تومان باقی بمانند. تثبیت بالای این مرز می‌تواند به مرور هراس معامله‌گران برای ورود به بازار را کم کند. گفته می‌شود در صورتی که اسکناس آمریکایی به زیر محدوده 38 هزار و 800 تومان برگردد، الگوی کاهشی فعال خواهد شد.