آرامش ترسناک نهنگ‌های بیت کوین

10:25 - 1401/09/02
آرامش نهنگ‌های بیت کوین یا همان سرمایه‌گذاران بسیار بزرگ این نوع ارز دیجیتال در روزهای پایانی سال 2022 میلادی کمی ترسناک به نظر می‌رسد. آن‌ها هنوز تغییری در جهت‌گیری خود ایجاد نکرده‌اند.‌ قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته به پایین آمد و به همین دلیل یک ترس در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شده‌است.

با اطلاع از این‌که نهنگ‌ها به کدام جهت حرکت می‌کنند، می‌توان روند بازار کریپتوکارنسی را در آینده پیش بینی کرد؛ زیرا آن‌ها مقدار زیادی از این ارز دیجیتال پرطرفدار را در اختیار دارند و با خرید و فروش ارز بیت کوین (btc) می‌توانند قیمت آن را کاهش یا افزایش بدهند. در این میان ماهی‌ها یا معامله گران کوچک این بازار هم به سودهای خوبی دست می‌یابند. در این مقاله قصد داریم درباره دلیل آرامش معروف‌ترین نهنگ‌های بیت کوین و روش‌های شناسایی فروش نهنگ‌ها صحبت کنیم.

قرار گرفتن نهنگ‌های بیت کوین بر سر دوراهی

معامله‌گران، سازمان‌ها و موسساتی که به عنوان نهنگ بیت کوین شناخته می‌شوند، حداقل باید در حساب خود 1000 بیت کوین موجودی داشته‌باشند. تصمیم‌گیری درباره زمان کاهش و افزایش قیمت ارز دیجیتال توسط نهنگ‌های بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. به عنوان مثال اگر پنج نهنگ به صورت همزمان تصمیم بگیرند که کوین‌های موجود در حساب خود را به فروش برسانند، قیمت کوین مورد نظر به شدت در بازار کاهش خواهد یافت.

در این زمان نهنگ‌ها با سود حاصل از فروش کوین‌های خود، می‌توانند مقدار بیشتری Bitcoin را با قیمت ارزان خریداری کنند و میزان ثروت و دارایی‌های خود را افزایش دهند. با تکرار این اتفاق، ارزش ارزهای دیجیتال به خطر می‌افتد. نهنگ‌ها برای افزایش قیمت بیت کوین به صورت مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال، از روش معکوس استفاده می‌کنند و سفارشات خرید را با قیمت بالاتر از قیمت حال حاضر به ثبت می‌رسانند. با ثبت این سفارش‌ها و افزایش قیمت پیشنهادی به فروشنده‌های دیگر قیمت خرید بیت کوین به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در ماه‌های گذشته اکثر سرمایه‌گذاران و نهنگ‌های بازار مشغول فروش دارایی‌های خود بودند‌، اما تا اواخر سال 2021 میلادی در حال جمع‌آوری و ذخیره دارایی بودند تا در نهایت با رسیدن ماه اکتبر در سال 2021 درست زمانی که قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت خود رسید، شروع به فروش دارایی خود کنند. فعلا در آخرین ماه‌های سال 2022 نهنگ‌ها بر سر دوراهی قرار گرفته و علاقه زیادی به فروش دارایی خود ندارند و به اصطلاح به خواب زمستانی رفته‌اند. این موضوع را می‌توان از کاهش تراکنش‌های بازار متوجه شد.

در هفته‌های اخیر بازار Bitcoin برخلاف بازار فارکس و بازار سهام روزهای آرامی را سپری کرده و به شاخص اوضاع بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌است. عدم وجود نوسان در قیمت این ارز را می‌توان به انباشت و توزیع آنچین ربط داد. این اتفاق‌ها معمولا از سوی سازمان‌ سرمایه‌گذاران و نهنگ‌ها نشات می‌گیرد و به نوعی می‌توان گفت که آرامش نهنگ‌ها آرامش قبل از طوفان افزایش قیمت بیت کوین محسوب می‌شود‌.

آرامش ترسناک نهنگ‌های بیت کوین20

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023

همان‌طور که می‌دانید، اولین و معروف‌ترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین است. تغییر قیمت این ارز می‌تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال نیز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل بسیاری سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و تریدرهایی که قصد دارند در بازار کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کنند، همواره تمایل دارند که یک دید کلی نسبت قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در آینده به دست بیاورند. برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، ابتدا باید به تاریخچه این ارز نگاهی بیندازیم و اوضاع فعلی آن را هم مورد بررسی قرار دهیم.

وجود نوسانات قیمت این ارز پیش بینی قیمت آن را در آینده کمی مشکل می‌کند. در فروردین 1400 قیمت هر واحد Bitcoin برابر با 64.86 دلار بود. در آن تاریخ هر دلار در بازار ایران 25100 تومان معامله می‌شد. یکی از تریدرهای بزرگ و مشهور پیش بینی کرده‌است که قیمت این ارز دیجیتال تا سال آینده یعنی 2023 ممکن است به صد دلار برسد.‌ جک مک آفی یکی دیگر از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال، به قیمت Bitcoin در آینده امیدوار است.

تیم داپر تریدر مشهور نیز پیش بینی کرده‌است که قیمت این ارز دیجیتال در سال آینده میلادی به 250 هزار دلار خواهد رسید. وب سایت والت اینوستر نیز به آینده این ارز دید خوشبینانه‌ای دارد. همواره درباره قیمت انواع مختلف ارزهای دیجیتال در آینده پیش بینی‌های مختلفی می‌شود. برخی از پیش بینی‌ها مثبت و برخی دیگر منفی هستند. اما درباره بیت کوین تعداد پیش بینی‌های مثبت بیشتر از پیش بینی‌های منفی است.‌ بنابراین می‌توان گفت که آینده خوب و امیدوار کننده‌ای در انتظار Botcoin است.

نحوه خرید بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال به چه صورت است؟

خرید بیت کوین در صرافی‌های معتبر با استفاده از دو روش شامل سفارش محدود و سفارش سریع انجام می‌شود. در سفارش محدود خرید بیت کوین، خریدار می‌تواند مبلغی را که در نظر دارد وارد کند؛ اما در سفارش سریع، خرید یا فروش قیمت ارز دیجیتال با توجه به قیمت بازار وارد می‌شود. در صرافی‌های معتبر با توجه به بالا بودن شاخص نقدشوندگی، خرید و فروش ارزهای مختلف از جمله بیت کوین با سرعت بالا و در مدت زمان کوتاهی امکان‌پذیر است. به تریدرها توصیه می‌شود که در زمان خرید ارزهای دیجیتال به توان مالی خود توجه داشته‌باشند و هیچ وقت خارج از توان مالی خود سرمایه‌گذاری و خرید انجام ندهند.

آرامش ترسناک نهنگ‌های بیت کوین13

آشنایی با معروف‌ترین نهنگ‌های بیت کوین

کریگ رایت تاجر استرالیایی، برادران وینکلواس تایلدر و کامرون، تیم درپر سرمایه‌گذار آمریکایی دارای شرکت‌های متعدد سرمایه‌گذاری و بری سیلبرت مدیر عامل گروه ارز دیجیتال بنیان‌گذار منبع خبری کوین دسک به عنوان مهمترین نهنگ‌های بیت کوین محسوب می‌شوند و دارایی هر یک از آن‌ها بیشتر از صد هزار Bitcoin است. این نهنگ‌ها سرمایه‌گذارانی بزرگ هستند که با در اختیار داشتن مقدار زیادی ارز دیجیتال بیت کوین می‌توانند قیمت آن را در آینده تحت تاثیر قرار دهند.‌ معامله‌گرها و تریدرهای دیگر با تحت نظر گرفتن فعالیت این نهنگ‌ها می‌توانند معامله‌های خود را تنظیم کنند و سود خوبی به دست آورند. عدم توجه به فعالیت‌های نهنگ‌ها ممکن است زیان‌های قابل توجهی در پی داشته‌باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره آرامش ترسناک نهنگ‌های ارز دیجیتال Bitcoin و قرار گرفتن آن‌ها بر سر دوراهی صحبت کردیم و توضیح دادیم که طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، در سال آینده قیمت این ارز ممکن است افزایش پیدا کند. تریدرها با شناخت نهنگ‌های ارز دیجیتال و تحت نظر گرفتن فعالیت‌های آن‌ها می‌توانند معاملات سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال انجام دهند. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله‌ استفاده لازم را برده‌باشید.