پیش بینی بورس فردا 21 آبان 1401 / مقاومت میانگینی 200 روزه

16:05 - 1401/08/20
بورس تهران در آخرین روز کاری هفته با وجود اینکه ابتدای روز را با منفی شروع کرد اما در نیمه دوم با استقبال خریداران در گروه خودرویی مواجه شد و در نهایت با بیش از 6 هزارواحدی مثبت به کار خود پایان داد.

همانطور که انتظار می‌رفت اهالی بازار برای روزهای پایانی هفته و پس از رشدهای ابتدای هفته اقدام به سیو سود کردند که با عرضه در نمادها روبرو بودیم تا بازار خودش را برای هفته آینده آماده کند. 

 

چرا که در جریان هفته آینده خبرهای زیادی در خصوص بودجه و نشست‌های تخصصی اقتصادی در مجلس وجود خواهد داشت و به گفته رئیس برنامه و بودجه در طول هفته آینده دولت بودجه 1402 را به مجلس تقدیم کند.

اما از منظر تکنیکالی که به شاخص کل نگاه می کنیم شاهد کاهش سرعت حرکت بازار هستیم. سرعتی که در هفته پیش چه در رشد و چه در افت واقعا چشم گیر بود، اما نقطه قوت هفته گذشته بازار افزایش ارزش معاملات خرد سهام بود به طوری که این رقم تا 5 هزار میلیارد تومان هم افزایش پیدا کرد در حالی که به طور میانگین این رقم برای مهر و شهریور ماه سال جاری حوالی 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعلام شده بود.

شاخص هم وزن که روزهای پیش از سد مقاومت‌های میانگینی خود عبور کرده بوده حالا در حال تثبیت خود بالای این اعداد و ارقام است تا برنامه‌ای برای رسیدن به اهداف بالاتر در نظر بگیرد.

اما شاخص کل با رسیدن به میانگین 200 روزه خود در حال تلاش است تا از چنگال این مقاومت سخت عبور کند. این در حالی است که شاخص هم وزن چند روزی است که از این مقاومت به سلامت عبور کرده است.

همانطور که در روزهای پیش گفته شد این موضوع ممکن است وجود داشته باشد که شاخص بخواهد کمی اصلاح کند که این اصلاح نباید بیش از اندازه و سنگین باشد تا روند بازار را به سمت منفی ها تغییر بدهد.

شاخص اندیکارتور RSI هچنان درمحدوده اشباع خرید قرار دارد و چند روزی است که خود را در این محدوده دیده است.

باید دید که برای فردا و در کل هفته پیش رو با وجود خبرهای بودجه ای بازار به مسیر صعود ادامه می‌دهد و یا خریداران و فروشندگان تا مشخص شدن اوضاع دست به خرید و فروش نخواهند زد؟!

پیش بینی بورس فردا 21 آبان 1401 / مقاومت میانگینی 200 روزه19