وال‌استریت چشم‌انتظار نتیجه انتخابات کنگره؛

صعود وال‌‌استریت / اخراج به سود متا تمام شد

11:34 - 1401/08/18
خبر احتمال تعدیل نیرو در متا به سود بازار سرمایه آمریکا تمام شد؛ در این شرایط تصاحب مجلس نمایندگان توسط جمهوری‌خواهان نیز می‌تواند به سود وال‌استریت تمام شود.

به گزارش اکوایران وال‌استریت ظرف روز ابتدایی هفته یعنی دوشنبه هفتم نوامبر به مسیر رشد ارزش بازگشت؛ تمرکز فعالان بازار نسبت به نتیجه انتخاب میان دوره کنگره آمریکا و انتشار خبر احتمال تعدیل نیرو از سوی متا به این رشد ارزش در بازار سرمایه ایالات متحده آمریکا منجر شد.

 

جمهوری‌خواهان به دنبال تصاحب مجلس

جمهوری‌خواهان به دنبال تصاحب اکثریت مجلس نمایندگان هستند؛ درصورتی که هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان با اکثریت آرا در اختیار جمهوری‌خواهان قرار گیرد، کار برای جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا دشوار می‌شود.

به گزارش رویترز احتمال آنکه جمهوری‌خواهان بتوانند مجلس نمایندگان یا سنا را تصاحب کنند بسیار بالا است. راس می‌فیلد، تحلیل‌گر استراتژی سرمایه‌گذاری در Baird، می‌گوید که در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان احتمال افزایش مالیات به حاشیه رانده می‌شود و هر نوع هزینه‌ای که تورم‌زا تلقی شود نیز از رده بودجه آمریکا خارج می‌شود.

اخراج به سود متا تمام شد

این هفته متا در گزارشی خبر از برنامه‌ریزی برای شروع اخراج های گسترده در این شرکت ظرف هفته جاری داد. این خبر به رشد 6 درصدی ارزش سهام متا منجر شد. ارزش سهام متا ظرف سال جاری 70 درصد سقوط کرده است.

سهام مایکروسافت و آلفابت مادر گوگل هر کدام بیش از 2 درصد ظرف روزهای ابتدایی هفته رشد کردند واین موضوع به افزایش ارزش  S&P 500 کمک کرد.