قیمت عمل دیسک کمر چقدر است؟ بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند؟

07:05 - 1401/08/18
وقتی دیسک فتق شد (که به پارگی دیسک، سرخوردن دیسک یا برجسته شدن دیسک معروف است)، می تواند باعث بروز مشکلات جدی‌تری مانند تنگی کانال نخاعی شود. این موضوع می تواند منجر به بروز طیف گسترده‌ای از علائم مانند بی حسی، مور مور و مشکلات جدی بیشتری مانند درد، مشکل در راه رفتن و بی اختیاری شود.

دیسک کمر یکی از عارضه‌هایی است که بیماران بسیاری به دلایل مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و عدم درمان این عارضه می‌تواند خطرات بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد. به همین علت پزشکان به بیمارانی که با روش‌های درمانی بدون جراحی دیسک کمر بهبود پیدا نکنند، جراحی را پیشنهاد می‌کنند. بنابراین جراحی دیسک کمر معمولا زمانی توصیه می‌شود که درمان‌های بدون جراحی موفق به تسکین علائم دیسک کمر نشوند.

اگر همه روش ها را امتحان کرده اید و درد مزمن دارید، ممکن است بپرسید آیا جراحی کمر مناسب شما است یا خیر. یکی از اولین سوالاتی که در ذهن شماست به احتمال زیاد در مورد هزینه جراحی دیسک کمر است. در صورتی که نیاز به جراحی داشته باشید، در اینجا بررسی اجمالی در مورد هزینه چندین روش درمانی وجود دارد. لطفا توجه کنید که بسته به موقعیت، بیمه و نوع جراحی هزینه می تواند متفاوت باشد.

جراحی فتق دیسک چیست؟

جراحی فتق دیسک برای اصلاح دیسک آسیب دیده ستون فقرات استفاده می شود. بین هر استخوان منفرد (که به عنوان مهره شناخته می شود) بافت دیسک لغزنده ای وجود دارد که حاوی بخش مرکزی ژله ای شکل می باشد. این دیسک ها به عنوان بالشتک‌هایی بین استخوان‌های ستون فقرات قرار می‌گیرند و به محافظت از طناب نخاعی و کمک به خم شدن و چرخیدن آن کمک می کنند.

وقتی دیسک فتق شد (که به پارگی دیسک، سرخوردن دیسک یا برجسته شدن دیسک معروف است)، می تواند باعث بروز مشکلات جدی‌تری مانند تنگی کانال نخاعی شود. این موضوع می تواند منجر به بروز طیف گسترده‌ای از علائم مانند بی حسی، مور مور و مشکلات جدی بیشتری مانند درد، مشکل در راه رفتن و بی اختیاری شود.

نگاهی اجمالی به این روش درمانی

قیمت عمل دیسک کمر چقدر است؟ بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند؟19

برای اصلاح این مشکل، جراح بخشی یا تمام دیسک آسیب دیده را برمی دارد تا فشار روی طناب نخاعی و اعصاب را تسکین دهد. این کار نیاز به بیهوشی کامل در طی جراحی دارد (یعنی کاملا به خواب می روید).

بیهوشی کامل نیاز به برنامه ریزی و نظارت متخصص بیهوشی، دارد. بعلاوه باتوجه به پیچیدگی جراحی، ممکن است جراحان دیگر نیز باشند. دستیاران جراحی و پرستاران مطمئن می شوند که جراحی تا حد ممکن روان انجام شود. تمامی اینها در هزینه جراحی دیسک کمر در نظر گرفته می شود، اما ارزش کمک به بهتر شدن کیفیت مراقبت از شما را دارد.

وقتی جراح کار را تمام کرد به بخش ریکاوری برده می شوید، تیمی از کارمندان متخصص شما را تحت نظر می‌گیرند. پس از اینکه به هوش بیایید از آنجا شما را برای بستری شدن در بیمارستان به اتاق خود یا همان بخش ریکاوری می برند. معمولا عمل‌هایی مانند جراحی بیرون زدگی دیسک در ناحیه گردن و فتق دیسک کمر هر دو نیاز به چند شب بستری در بیمارستان و نظارت بر ریکاوری شما دارند.

بیمه

مانند هر روش جراحی، عمل دیسک کمر رایگان نیست. اما، با بیمه درمانی، هزینه روش های کم تهاجمی مانند دیسککتومی که مرسوم ترین روش درمان سرخوردگی دیسک ها است، پوشش داده می شود. این کار هزینه را مقرون به صرفه تر می کند و فقط نیاز به نگرانی در مورد فرانشیز و پرداخت بیمه اتکایی دارید. این موضوع بسته به برنامه بیمه متفاوت است، اما برای اکثر افراد، فرانشیز کسری از هزینه کلی یک جراحی معمولی است و بیمه اتکایی به طور چشمگیری هزینه ها را کاهش می دهد.

هزینه جراحی فتق دیسک

قیمت عمل دیسک کمر چقدر است؟ بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند؟10

از آنجایی فتق دیسک هر شخص متفاوت است، هزینه نیز می تواند متفاوت شود – احتمال ندارد که دو جراحی هزینه یکسانی داشته باشند. زیرا هر مورد منحصر به فرد است و ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که هزینه نهایی را کاهش یا افزایش دهد.

در اینجا برخی از عوامل که در هزینه کلی جراحی فتق دیسک نقش دارند آورده شده است:

  • رادیولوژی: نیاز به عکسبرداری از ستون فقرات دارید تا بهترین روش جراحی برای شما مشخص شود. این کار نیاز به تجهیزات تخصصی و کارمندی که به خوبی آموزش دیده دارد تا از ارائه بهترین تصاویر و تشخیص مطمئن شوید.

  • جراح / جراحان و پرسنل: بسیار مهم است که در جراحی شما پرسنل خوبی وجود داشته باشند. این یعنی جراح ممکن است بسته به پیچیدگی مورد شما، نیاز به پشتیبانی بیشتری داشته باشد. اکثر پرسنل واحد جراحی شامل جراح، متخصص بیهوشی، تکنیسین جراحی، دستیار جراح و پرستار اتاق عمل (OR) می شود. بعلاوه، در بخش ریکاوری، توسط پزشکان و پرستاران، نظارت مداوم دریافت می کنید. هزینه هر یک از این افراد در مبلغ کل جراحی آورده می شود.

  • اتاق عمل و استفاده از امکانات ریکاوری: هر اتاق جراحی و فضای بخش ریکاوری برای جراحی رزرو می شود، که این کار بسیار شبیه مرکز کنفرانس می باشد.

  • مواد و تجهیزات: تجهیزات و مواد بسیار زیادی در هر جراحی مصرف می شود. این مواد شامل دستکش ها و گازهای استریل جراحی، مواد بخیه، چسب پوست و هزاران مورد ضروری دیگر برای یک جراحی موفق می شود.

  • بستری بیمارستانی: بستری شدن در بیمارستان ممکن است به طور متوسط یک تا سه روز باشد. در طی این مدت در محیط نظارتی با تجهیزاتی خواهید بود که علائم حیاتی شما را بررسی کرده و مسکن و مایعات به شما می رسانند. بسته به اختیارات بیمه شما، ممکن است در اتاق خصوصی یا مشترک بمانید. هزینه غذا، داروها و هر نوع امکاناتی مانند پانسمان یا ترکیبات تزریقی داخل وریدی نیز در هزینه بستری شما آورده می شوند. بعلاوه، اگر نیاز به کاردرمانی یا فیزیوتراپی در این مدت دارید، هزینه این سرویس های مخصوص نیز در نظر گرفته می شوند.

  • ویزیت های بعدی: در اکثر موارد، هزینه ویزیت ها و عکس برداری های بعدی نیز پیشاپیش دریافت می گردد. اگر اینگونه نبود، برای تخمیمن این هزینه ها نیز درخواست بدهید و مطمئن شوید بیمه در پرداخت آنها به شما کمک می کند.

آخرین موردی که باید در مورد آن فکر کنید هزینه ای است که باید برای جراحی فتق دیسک بپردازید. برای پرسیدن در مورد این موضوع و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتظارات و هزینه های جراحی، از شرکت بیمه و تیم پزشکی تردید نکنید.

هزینه های اضافی جراحی کمر

  • علاوه بر جراحی، اکثر بیماران نیاز به دو تا شش هفته زمان ریکاوری دارند. بنابراین ممکن است نیاز به در نظر گفتن زمانی داشته باشید که باید مرخصی بگیرید و کار نکنید.

  • بریس کمر که گاهی نیاز می باشد و می تواند هزینه کلی جراحی را بالا ببرد.

  • فیزیوتراپی معمولا در طی ریکاوری نیاز می باشد. هزینه فیزیوتراپی معمولا در هر جلسه پرداخت می شود.

  • بعد از جراحی به احتمال زیاد مسکن و دیگر تجهیزات مانند واکر نیز تجویز می شوند. این تجهیزات معمولا خیلی گران نیستند، با این حال، در هزینه جراحی منظور می گردند.

اگر فکر می کنید به جراحی کمر نیاز دارید، به جراح معتبری مراجعه کنید تا بهترین نتایج را از عمل خود دریافت کنید.

منبع: /https://www.drnouri.ir