بهترین شرکت حسابداری در اصفهان

08:54 - 1401/08/10
حسابداری اصطلاحی است که بارها و بارها آن را شنیده‌اید. شاید فکر کنید که کار یک حسابدار در شرکت، تنها درآوردن صورت مالی و حساب و کتاب سود و زیان است. اما خوب است بدانید حسابداری در دنیای امروز خیلی بیشتر از این‌ها کاربرد دارد.

این علم با تجارت مدرن پیوند خورده و با خدماتی که ارائه می‌دهد یکی از ارکان اصلی هر کسب‌و‌کاری محسوب می‌شود. ارمان ارقام دقیق سپاهان، یک شرکت حسابداری در اصفهان است که می‌تواند انواع خدمات مالیاتی و حسابرسی را برای کسب‌وکار شما ارائه دهد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهتر با مفهوم حسابداری آشنا شوید و بدانید چه خدماتی را می‌توانید از این شرکت حسابداری در اصفهان انتظار داشته باشید.

حسابداری دقیقا چیست؟

حسابداری توسط بسیاری از محققان به عنوان «زبان تجارت» شناخته می‌شود. در تعریف کتاب درسی، درباره معنای حسابداری آمده است که این علم شامل ثبت، خلاصه، گزارش و تجزیه و تحلیل داده‌های مالی است. بیایید این اجزای حسابداری را بررسی کنیم تا معنای این علم را بهتر بفهمیم:

ثبت داده‌های مالی: وظیفه اصلی حسابداری، ثبت کلیه معاملاتی است که شرکت انجام می‌دهد. تشخیص آنچه واجد شرایط معامله است و ثبت آن را «دفترداری» یا bookkeeping می‌گویند. دفترداری از نظر دامنه، محدودتر از حسابداری است و فقط به بخش ثبت مربوط می‌شود. به منظور ثبت، حسابداران مجموعه‌ای از دفاتر را نگهداری می‌کنند. امروزه، رایانه‌ها به‌کار گرفته شده‌اند تا به‌طور خودکار تراکنش‌ها را ثبت کنند. ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان با اعزام حساب‌دار به شما در انجام تمام اجزای حسابداری کمک می‌کند.

خلاصه‌کردن: ثبت تراکنش‌ها، داده‌های خام زیادی را ایجاد می‌کند. برای استفاده از این داده‌ها، حسابدار داده‌ها طبقه‌بندی می‌کند. زمانی که تراکنش‌ها انجام می‌شوند، دو اتفاق می‌افتد، اولاً یک رکورد منحصر‌به‌فرد ایجاد می‌شود و دوم اینکه خلاصه به‌روزرسانی می‌شود. به عنوان مثال، فروش به آقای X به قیمت 100 هزارتومان به صورت زیر ثبت و خلاصه می‌شود:

  1. فروش به آقای X به قیمت 100 هزارتومان
  2. کل فروش (خلاصه) را از 500 به  هزار600 هزار تومان افزایش می‌یابد

گزارش‌نویسی: مدیریت نسبت به وضعیت شرکت، باید پاسخگوی سرمایه‌گذاران باشد. به همین دلیل گزارش‌های دوره‌ای لازم است. از این گذشته، این گزارش‌ها مصارف دیگری مانند استفاده در تهیه اظهارنامه مالیایی هم دارند. این گزارشات معمولا هر سه ماه یکبار نوشته می‌شوند و یک گزارش یکساله هم وجود دارد که عملکرد چهار فصل را جمع‌بندی می‌کند. گزارشگری معمولاً در قالب «صورت‌های مالی» است.

این صورت‌های مالی توسط نهادهای دولتی تنظیم می‌شوند تا همه‌چیز برای تمام شرکت‌ها یکدست بوده و اطمینان حاصل شود که گزارشگری مالی گمراه‌کننده وجود ندارد. صورت‌های مالی شامل صورت سود‌وزیان، ترازنامه، صورت جریان وجوه نقد و صورت سود انباشته است. گزارش استاندارد به همه سهامداران اجازه می‌دهد تا عملکرد یک کسب‌وکار را ارزیابی کنند. صورت‌های مالی باید شفاف، قابل اعتماد و دقیق باشند.

تجزیه و تحلیل: در نهایت، حسابداری مستلزم انجام تجزیه و تحلیل نتایج است. پس از جمع‌بندی و گزارش نتایج، نیاز به نتیجه‌گیری معنادار وجود دارد. مدیریت باید نکات مثبت و منفی گزارشات را دریابد. حسابداری از طریق مقایسه، این کار را انجام می‌دهد. مقایسه سود، پول نقد، فروش، دارایی‌ها و غیره با یکدیگر برای تجزیه‌و‌تحلیل عملکرد کسب‌و‌کار معمول است.

حالا که فهمیدید حسابداری چیست، بیایید ببینیم چه خدماتی را می‌تواند ارائه دهد. به معنای دیگر، آیا ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان کاری غیر از موارد ذکر شده در بالا را می‌تواند برای کسب‌وکار شما انجام دهد یا نه؟

بهترین شرکت حسابداری در اصفهان19

خدمات ارائه شده در حسابداری

خدمات حسابداری مختلفی وجود دارد. ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان همه این خدمات را ارائه می‌دهد. برخی از خدمات حسابداری شامل موارد زیر هستند:

دفترداری

این نوع خدمات شامل نگهداری سوابق حساب‌های مالی کسب‌و‌کار است. حسابدار، سیستم‌های مالی را با ثبت نسخه چاپی داده‌های مالی یا استفاده از نرم‌افزار حسابداری مالی، در شبکه به روز می‌کند. همچنین بر پرداخت حساب‌ها و نحوه دریافت آنها نظارت دارد. ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان با ارسال حسابدار برای شرکت شما، به شما کمک می‌کند تا دفترداری خود را انجام دهید و از استخدام حسابدار بی‌نیاز شوید.

حسابداری مالیاتی

این مربوط به مالیات بر درآمد و سایر مالیات‌هایی است که بر کسب‌و‌کار اعمال می‌شود. ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان اطمینان حاصل می‌کند که بهترین مشاوره را در مورد کم کردن مالیات ارائه داده است و از شرکت شما در برابر پرداخت مالیات‌های غیر‌ضروری محافظت می‌کند. حسابداران مالیاتی شرکت ما، همچنین در رفع مشکلات مربوط به پر کردن اظهارنامه مالیاتی به شما کمک می‌کنند. به عبارت دیگر اظهارنامه مالیاتی را تهیه کرده و به شما درباره کم کردن مالیات مشاوره می‌دهند.

حسابداری رسمی

اگر بخواهیم ساده بگوییم، حسابدار رسمی نه تنها به حساب‌وکتاب مالی شرکت می‌رسد، بلکه نقش موثری در ایده‌پردازی درباره کاهش هزینه‌های شرکت، افزایش درآمد و کاهش مالیات داره. حسابدار رسمی یک حسابدار خبره است که در چندین زمینه از حسابرسی تا مدیریت تخصص دارند. ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان، می‌تواند حسابداری رسمی شرکت شما را به عهده بگیرد. متخصان ما بر وظایف حسابداری کارمندان ساده نظارت می‌کنند و می‌توانند در جایگاه مدیر مالی مجموعه یا به عنوان یکی از صاحب نظران مالی به شما مشورت دهند. با این حال، این خدمات به شکل مشاوره است. به همین دلیل شما مجبور به استخدام کارمندان نیستید و هزینه‌های شما کاهش می‌یابد.

حسابداری قانونی

این حسابداری خدماتی را برای ردیابی وجوه از دست‌رفته ارائه می‌دهند که ممکن است در جریان گزارش مالی ظاهر شوند. حسابداران قانونی معمولاً دست‌در‌دست مأموران اجرای قانون کار می‌کنند. این نوع حسابدار با بررسی سیستم حسابرسی شما کلاهبرداری‌های احتمالی را شناسایی کرده و به شما در استرداد وجوه از دست‌رفته کمک می‌کند. همچنین می‌تواند در زمینه سرقت هویت، کلاهبرداری بیمه و تخلف در امور مالیایی شرکت برای شما کارگشا باشد. این نوع حسابداران معمولا به عنوان شاهد به دادگاه خوانده می‌شوند تا تخلفات را برای قاضی توضیح دهند. ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان می‌تواند خدمات مربوط به حسابداری قانونی را نیز به طور حرفه‌ای برای شرکت شما انجام  دهد.

بهترین شرکت حسابداری در اصفهان16

خدمات کنترل کننده مالی

کنترل‌کننده مالی، در حقیقت رئیس بخش حسابداری است. وظیفه او شامل؛ واگذاری کار به کارمندان، نظارت بر کارکنان و برخورد با مشتریان جدید است. این حسابداران همچنین ممکن است وظایف حسابرسی خارجی و داخلی را انجام دهند. آنها کار حسابداری کارآمد و دقیق را تضمین می‌کنند. اگر نیاز به خدمات کنترل کننده مالی دارید کافی است با ارمان ارقام سپاهان که یک شرکت حسابداری در اصفهان است تماس بگیرید. ما به شکل حرفه‌ای کنترل مالی شرکت شما را به عهده می‌گیریم.

حسابرسی حسابداری

حسابرسی، اطلاعات مالی دقیقی در مورد کسب و کار می‌دهد. حسابرسان، حسابدارانی هستند که درگیر اعتبارسنجی و اطمینان از صحت صورت‌های مالی و گزارش‌ها هستند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید به حسابداری شرکت خود و صحت اطلاعات آن مطمئن شوید، خدمات حسابداری در اصفهان به شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید. ما حسابرسان خبره‌ای را برای این کار به شرکت شما اعزام می‌کنیم تا کار حسابرسی را انجام دهند.

 تطبیق بانکی

در حسابداری، تطبیق بانکی سرویسی است که طی آن موجودی حساب بانکی در دفاتر یک واحد تجاری با موجودی گزارش‌شده توسط موسسه مالی در آخرین صورت‌حساب بانکی تطبیق داده می‌شود. هرگونه تفاوت بین این دو رقم نیاز به بررسی و در صورت لزوم اصلاح دارد.

مغایرت بین دفاتر حساب کسب‌وکار و سوابق بانک، ممکن است به سه دلیل ایجاد شود: تفاوت به دلیل زمان متفاوت ثبت ورودی‌ها، ثبت معاملات توسط بانک و نه توسط صاحب حساب و  خطا در ضبط ورودی‌ها. ارمان ارقام سپاهان، به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم این تطبیق‌ها را انجام دهید.

پردازش حقوق و دستمزد

پردازش حقوق و دستمزد محاسباتی است در مورد حقوق و دستمزد کارمندان می‌باشد. این سرویس شامل محاسبه کل درآمد دستمزد، کسر کسورات، ثبت مالیات بر حقوق و دستمزد و تحویل پرداخت است. این فرآیند معمولا در انتهای سال‌های کاری کارمندان، یعنی زمانی که قرار است بازنشست شوند انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که همه حق و حقوق به طور کامل پرداخت شده است.

 حساب دریافتنی

این سرویس حسابداری به افزایش نرخ وصول یک شرکت، کاهش دوره پرداخت و اطمینان از پردازش سریع فاکتورها کمک می‌کند. حساب دریافتنی به پولی اطلاق می‌شود که مشتریان یک شرکت در قبال کالاها یا خدماتی که دریافت کرده‌اند بدهکار هستند. به عنوان مثال، هنگامی که مشتریان محصولات را به صورت اعتباری خریداری می‌کنند، مبلغ بدهی به حساب‌های دریافتنی اضافه می‌شود. خدمات حساب دریافتنی هم توسط شرکت حسابداری در اصفهان ارائه می‌شود و به کسب و کار شما کمک می‌کند تا میزان دریافتی آینده خود را بدانید. 

اظهارنامه عملکرد و ارزش افزوده

برای مالیات لازم است اظهارنامه‌های مختلفی را تنظیم کنید. اظهارنامه عملکرد و ارزش افزوده دو تا از این اظهارنامه‌ها هستند که لازم است همراه با مدارک مختلفی به سازمان مالیات کشور تسلیم شوند. برای این کار، لازم است لیست حسابرسی شرکت مشخص باشد و از آن گذشته پرکردن اظهارنامه‌ها نیز نیاز به مهارت دارد. شرکت حسابداری در اصفهان این کار را به عهده می‌گیرد. لازم نیست شما نگران سر رسید موعد اظهارنامه باشید، ما هرآنچه را که برای تسلیم مدارک مربوط به مالیات نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تنظیم لوایح و دفاعیه مالیاتی

تنظیم لوایح و دفاعیه مالیاتی کمک زیادی به تعدیل مالیات شما می‌کند. برای این‌که به مراجع قضایی ثابت کنید که میزان مالیایی که پرداخت می‌کنید زیاد است و یا اشتباهی در این زمینه صورت گرفته است، لازم است لوایح و دفاعیه مالیاتی تنظیم کنید. این کار نیاز به دانستن نکات تخصصی و فوت‌و فن‌هایی حسابداری و حقوقی دارد تا بتوانید مراجع ذی‌ربط را قانع کنید. ارمان ارقام سپاهان به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان، این لوایح را برای شما تنظیم می‌کند و کمک می‌کند تا حد امکان از میزان مالیاتی که  می‌پردازید کاسته شود. این کار کمک زیادی در صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت شما می‌کند.

بهترین شرکت حسابداری در اصفهان3

خدمات حسابداری در اصفهان

خدمات حسابداری بسته به تجربه، محیط تجاری و وضعیت مدیریت متفاوت است. بنابراین دانستن نوع مناسب خدمات حسابداری که کسب‌و‌کار شما به آن نیاز دارد ضروری است. ارمان ارقام سپاهان که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه حسابداری در ایران است، خدمات حسابداری در اصفهان را ارائه می‌دهد. ما می‌توانیم به شما مشاوره حسابداری دهیم تا متوجه شوید دقیقا به چه نوع خدمات حسابداری را نیاز دارید. در مرحله بعدی، ارمان ارقام سپاهان، این خدمات حسابداری را برای شما فراهم می‌کند. ما می‌توانیم حسابداران متحبر را به محل شما اعزام کنیم تا به شکل پاره‌وقت و یا تمام‌وقت کار شرکت شما را به عهده بگیرند.

مشاوره امور مالی و مالیاتی، حسابرسی داخلی، تنظیم لوایح و دفاعیه مالیاتی، تحریر دفاتر قانونی، اعزام نیروی حسابدار، تهیه اظهارنامه عملکرد، اظهارنامه ارزش افزوده، معاملات فصلی ماده ۱۶۹، لیست بیمه پرسنل، لیست مالیات بر حقوق و راه‌اندازی و طراحی سیستم‌های حسابداری بهای تمام‌شده، برخی دیگر از خدماتی است که این شرکت حسابداری در اصفهان برای شما انجام می‌دهد.

مالیات بر حقوق جز مالیات‌های تکلیفی است، به این معنا که پرداخت آن به عهده پرداخت‌کننده یا به اصطلاح کارفرما است. بنابراین مالیایی که به عنوان کارفرما پرداخت می‌کنید، باید در حساب‌وکتاب شرکت ثبت‌شده و مورد ارزیابی قرار گیرد. ما به عنوان یک شرکت حسابداری در اصفهان این امر را به عهده می‌گیریم و در زمره خدمات خود ارائه می‌دهیم.

سخن آخر

حسابداری شامل ثبت، خلاصه، گزارش و تجزیه و تحلیل داده‌های مالی است. این علم خدمات مختلفی را ارئه می‌دهد که از آن جمله می‌تواند به مشاوره امور مالی و مالیاتی، تطبیق بانکی، پردازش حقوق و دستمزد، حسابرسی حسابداری، حسابرسی داخلی، تنظیم لوایح و دفاعیه مالیاتی، تحریر دفاتر قانونی، تهیه اظهارنامه عملکرد، اظهارنامه ارزش افزوده، لیست بیمه پرسنل، لیست مالیات بر حقوق و راه‌اندازی و طراحی سیستم‌های حسابداری بهای تمام‌شده اشاره کرد.

ارمان ارقام سپاهان یک شرکت حسابداری در اصفهان است که انواع خدماتی را که نیاز دارید ارائه می‌دهد. این شرکت حسابداری در اصفهان یکی از برترین شرکت‌های ایران در این زمینه است که می‌تواند در شاخه‌‌های مختلفی به شکل تخصصی به شما مشاوره داده و یا خدمات حسابداری شرکت شما را به عهده بگیرد.

از این‌که تا انتهای مقاله «حسابداری و انواع خدمات آن در شرکت حسابداری در اصفهان» همراه ما بودید متشکریم.