پیش بینی بورس امروز 27 مهر 1401 / امتناع رشد در بازار سهام

11:44 - 1401/07/27
اکوایران: دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم افت کرد و با ریزش 2 درصدی نسبت به دوشنبه به هزار و 984 میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد بازار به برخی اطلاعات بنیادی مثبت واکنش نشان داده است. با این حال توان و انرژی لازم برای صعود را ندارد. حجم معاملات پائین است و خروج پول ادامه دارد.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 27 مهر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس هزار و 452 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 312 هزار و 562 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 721 واحد بالا آمد و در رقم 377 هزار و 943 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 53 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 852 واحد رسید.

 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 361 نماد رشد قیمت و 309 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 54 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 46 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ بیمه دانا (دانا)، شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس) و شرکت چرخشگر (خچرخش) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) شرکت داروسازی دانا (ددانا) و شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سهرمز (شرکت سیمان هرمزگان)، ما (شرکت بیمه ما) و لبوتان (شرکت صنعتی بوتان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت سرمایه گذاری سبحان (وسبحان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پیش بینی بورس امروز 27 مهر 1401 / امتناع رشد در بازار سهام15

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه 65 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد یک درصدی به 140 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 2 درصد کاهش یافت و 137 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 3 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 61 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس امروز 27 مهر 1401 / امتناع رشد در بازار سهام9

در پایان معاملات نماد وتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید 7 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وتعاون، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ولشرق تعلق داشت که ارزش آن 2 میلیارد تومان بود. پس از ولشرق، نمادهای بسویچ و ثفارس صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در روز گذشته شاخص کل رشد اندکی داشت. با آنکه بیش از نیمی از نمادهای بازار رشد قیمت داشتند روند خروج پول ادامه داشت. خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 78 میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه افت 57 درصدی داشته است. 

دیروز دو سمت سبز و قرمز بازار در تعادل نسبی بودند. نمادهای شپنا، شبندر، شتران، شفن، حکشتی، نوری، وپست، ذوب، مبین، دانا و خساپا بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند. در مقابل فولاد، کچاد، کگل، اپال، ومعادن، وبملت، اخابر، شپدیس، سهرمز، وبانک و وپاسار بزرگان قرمزی بودند که مانع رشد بیشتر شاخص شدند. 

همچنین نمادهای دانا، بپاس، آریان، حفارس، افق، وپاسار، خساپا، آریا، غشهد، خودرو و شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم افت کرد و با ریزش 2 درصدی نسبت به دوشنبه به هزار و 984 میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد بازار به برخی اطلاعات بنیادی مثبت واکنش نشان داده است. با این حال توان و انرژی لازم برای صعود را ندارد. حجم معاملات پائین است و خروج پول ادامه دارد. 

پیش بینی بورس امروز 27 مهر 1401 / امتناع رشد در بازار سهام20