پس از مجمع پر حاشیه؛ بازگشایی پترول انجام نشد

16:33 - 1401/06/20
اکوایران: امروز، یکشنبه 20 شهریور، با اطلاعیه‌ای که توسط ناظر بازار روی سامانه معاملاتی قرار گرفت قرار شد نماد پترول بدون دامنه نوسان بازگشایی شود اما با وجود اینکه این اطلاعیه در ساعت 10و 30 دقیقه صبح منتشر تا پایان بازار این اتفاق برای این نماد رخ نداد و همچنان نماد بسته ماند تا حواشی مجمع ادامه دار باشد.

 

پترول با ارزش بازاری 16 هزار میلیارد تومانی  به مجمع عمومی رفت، مالک 70 درصد این نماد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است. ارزش پورتفوی بورسی اعلامی از سوی شرکت در پایان مرداد ماه سال جاری حدود 15 هزار و 787 میلیارد تومان است.

این شرکت با حضور بیش از ۷۷ درصد از سهامداران اقدام به برگزاری مجمع نمود که در همان ابتدای کار با اعتراض سهامداران به نحوه تقسیم سود و دیگر مشکلات در برخی شرکت‌های زیرمجموعه شروع شد. این شیوه برگزاری مجامع که همراه با بی احترامی سهامدران و مدیران همراه شد در شأن شرکت های بازار سرمایه کشور نیست که متأسفانه در حال افزایش این گونه تنش‌ها در مجامع هستیم.

امروز، یکشنبه 20 شهریور، با اطلاعیه‌ای که توسط ناظر بازار روی سامانه معاملاتی قرار گرفت قرار شد نماد پترول بدون دامنه نوسان بازگشایی شود اما با وجود اینکه این اطلاعیه در ساعت 10و 30 دقیقه صبح منتشر تا پایان بازار این اتفاق برای این نماد رخ نداد و همچنان نماد بسته ماند تا حواشی مجمع ادامه دار باشد.

از جمله ایراداتی که در مجمع مطرح شد عدم پاسخگویی مدیران به سهامداران بود که علت این مشکلات را مدیران اسبق می‌دانستند که موجب تنش‌های بیشتر در مجمع شد چرا که سهامداران نسبت به شانه خالی کردن و به گردن دیگری انداختن مشکلات معترض بودند.

قانعی، مدیرعامل پترول در این جلسه از افزایش سرمایه شرکت  از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۷ هزار میلیارد تومان صحبت کرد و از دستاورد انتقال شرکت به تابلوی فرعی بورس خبر داد.

همچنین در مورد طرح‌های در دست اجرای پتروشیمی صدف خلیج فارس به ظرفیت ۱۲۶ هزار تن و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام که پیشرفت ۷۲ درصدی داشته است توضیحاتی به سهامداران داده شد.

در این مجمع موارد دیگری نیز مطرح شد از جمله: وعده بهره‌برداری از واحد کریستال ملامین لردگان در سال ۱۴۰۲، پروژه اتیلن اکساید کرمانشاه با رشد ۲ درصدی همراه شده است و واحد اوره و امونیاک پتروشیمی لردگان  با ۸۰ درصد ظرفیت در مدار تولید قرار گرفته  و‌ روند سوداوری این مجموعه تداوم خواهد داشت.

درنهایت این نماد با تقسیم سود 20 ریالی مجمع پر حاشیه خود را به پایان برد. اما با پایان زمان معاملاتی روز یکشنبه 20 شهریور ماه 1401 نماد بازگشایی نشد تا باز هم به نارضایتی سهامداران افزوده شود.


همچنین بخوانید؛ 

بورس در کف / سهامداران در راه خروج