کدال خوانی با اکوایران؛

چه خبر از کدال؟ / گزارش‌های مالی 15 شهریور 1401

16:42 - 1401/06/15
سامانه کدال بورس پایگاه اطلاعات جامع شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس است که به‌ عنوان سازمان اطلاع‌رسانی ناشران نیز شناخته می‌شود. ناشران که همان شرکت‌های عضو بازار مالی بورس، فرابورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند، موظف به ارائه گزارش‌های دوره‌ای ماهانه، سه ماه و سالانه و انتشار اطلاعات موثق در سایت کدال هستند. به همین دلیل به مرور بخشی از اطلاعات منتشر شده در این سامانه در 24 ساعت گذشته می‌پردازیم.

به گزارش اکوایران، نماد فافزا از افشای تعدیل نرخ فروش برخی محصولات مربوط به قراردادهای سال 1400 خود خبر داد و نماد رتکو در خصوص افشای رویداد با اهمیت در سامانه کدال در مورد خلاصه ای از اطلاعات و صورت‌های مالی صحبت کرده است.  نماد وملت دیگر نمادی بود که در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال توضیحاتی را به سهامداران ارائه کرد.

 

نماد سایرا در اطلاعیه‌ای نوشت که با عنایت به اینکه افزایش سرمایه درخواستی شرکت موجب خروج این شرکت از ماده 141 نمی‌شود، لذا با توجه به اظهار نظر سازمان بورس اوراق بهادار، طرح توجیهی مذکور درحال حاضر از دستور کار این شرکت خارج شده است.

خچرخش هم از دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات گفت. این شرکت اعلام کرده است که  افزایش نرخ گیربکس نیمه سنگین به صورت پلکانی خواهد بود که در هر سه ماه در صورت افزایش نرخ ، در سامانه کدال افشای لازم انجام خواهد گرفت. همچنین این شرکت در خصوص آثار سود و زیان این تغییرات گفته است  که این موضوع و افزایش نرخ ، تأثیر قابل توجهی در سود و زیان اعلامی شرکت نخواهد داشت .

کمینا هم طی نامه‌ای به مدیریت نظارت بر ناشران بازار پایه توضیحاتی در خصوص مجمع عمومی عادی فوق العاده 5 شهریور ماه 1401 خود در 5 بند به اطلاع سهامداران رسانده است.

غشان در خصوص طرح دعوا علیه شرکت در دادگاه این طور عنوان کرده که ابلاغ دادنامه بدوی صادره از سازمان تعزیرات حکومتی و مشمولیت یک گروه از محصولات تولیدی این شرکت به قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار ، مبلغ 25 میلیارد تومان بوده است که این جریمه نقدی اعلام شده از سوی سازمان مذکور است. بدیهی است رأی نهایی دادگاه پس از انجام مراحل قانونی طبق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس ، به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.