شهریور بی رمق بورس / شاخص هم وزن بالاتر از روند 55 روزه

10:59 - 1401/06/09
شاخص هم وزن بورس تهران توانسته است خود را به بالای میانگین 55 روزه برساند و در این محدود هم تثبت شود.

 

 

به گزارش دنیای بورس، بورس تهران این روزها حال خوبی ندارد. نه ارزش معاملاتی بالایی به خود می‌بیند نه افزایش قیمت‌های دلچسبی دیده می‌شود. بازار بازدهی خوبی را نیز ثبت نکرده است.

شهریور بی رمق بورس

هشت روز از شهریور ماه 1401 هم می‌گذرد و بازار همچنان بی رمق به کار خود ادامه می‌دهد. دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم افت کرد و با کاهش 13 درصدی نسبت به دوشنبه به 2 هزار و 724 میلیارد تومان رسید. 

 

 

روز گذشته همچنین شاخص ریزش کرد و برای چهارمین روز متوالی شاهد خروج سرمایه حقیقی از بازار بودیم.

 

 

ردپای نمادهای بزرگ در خروج پول از بورس

همچنین دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای بزرگ بازار تعلق داشت. نمادهای شستا، خساپا، خودرو، شپنا، نوری، بپاس، ورنا، فارس، پترول و وبملت بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند.

کوچکترهای بورس سبزپوش شدند

 اما شاخص هم وزن همچنان به رشد ادامه داد. بسیاری از نمادهای کوچک و متوسط بازار سبزپوش شدند اما بزرگان زیادی نیز افت کردند. نمادهای فولاد، تاپیکو، خودرو، خساپا، کچاد، کگل، وبملت، وتجارت، خبهمن، خگستر و فارس بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند. 

بدین ترتیب شاخص هم وزن چیزی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و همچنان بازار این شاخص داغ است. شاخص هم وزن توانسته است خود را به بالای میانگین 55 روزه خود برساند و در این محدود هم تثبت شود.

پیش بینی بورس 9 شهریور

اما در بازارها تنها چیزی که ثابت می ماند تغییرات است و ممکن است امروز برای شاخص هم وزن اتفاقات دیگری رقم بخورد. در عین حال معامله‌‌گران مثبت بودن های شاخص هم وزن را به فال نیک می گیرند و منتظر رشد های بیشتر برای این نماگر هستند.