بررسی تکنیکالی روند قیمتی سهام فولاد مبارکه؛

اثر تحقیق و تفحص بر قیمت سهم فولاد مبارکه +نمودار

11:32 - 1401/06/04
قیمت سهام فولاد مبارکه اصفهان در 11 روز معاملاتی گذشته کاهش یافته است. این کاهش قیمت از دو سیگنال منفی مؤثر نشأت گرفته. در ابتدا بعد از بازگشایی این نماد از مجمع عمومی، افت قیمت دلار این سهام دلاری را متأثر کرد و بعد از آن انتشار خبر تخلفات فولاد برای این نماد صف فروش ساخت.

به گزارش اکوایران؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مرداد ماه خبر سازترین نماد بورس تهران بود. نماد فولاد که از تأثیر گذارترین نماد های بورس بر شاخص کل بازار محسوب می شود در مرداد ماه علاوه بر اخبار مجمع عمومی درگیر گزارش تحقیق و تفحص مجلس نسبت به تخلفات فولاد مبارکه شد.

 

مجمع عمومی فولاد از اهمیت بالایی در بین مجامع این ماه برخوردار بود زیرا تعداد سهامداران خرد این نماد به نسبت سایر نماد های بازار بیشتر است و افراد زیادی اخبار مجمع عمومی این نماد را بررسی می کردند. در مجمع عمومی فولاد سود نقدی 170 تومانی و افزایش سرمایه 80.88 درصدی به تصویب رسید. نماد فولاد بعد از مجمع عمومی در روز سه شنبه 18 مرداد ماه بازگشایی شد. سهام فولاد در این روز با قیمت 550تومان و با کاهش قیمت 51.5 درصدی به نسبت قیمت قبل از برگزاری مجمع بازگشایی شد.

روند قیمتی فولاد در جریان انتشار اخبار تخلفات این مجموعه

سهام فولاد مبارکه اصفهان در روز بازگشایی با خروج سهامدارانی که منتظر تقسیم سود نقدی مجمع بودند مواجه بود. بعد از خروج فروشنده های این سهام در روز ابتدایی بازگشایی سهام شرکت فولاد مبارکه، روز چهارشنبه 19 مرداد سهام فولاد با ورود پول حقیقی و حقوقی مواجه شد و در انتهای روز شنبه قیمت سهام فولاد مبارکه به 582 تومان رسید.

بورس تهران در جریان معاملات هفته های دوم، سوم و چهارم مرداد ماه تأثیر زیادی از افت قیمت دلار  گرفت. نماد فولاد که قبل از شروع دور جدید مذاکرات احیای برجام به دلیل برگزاری مجمع عمومی بسته شده بود، تأثیری از این سیگنال منفی که بر سهم های دلاری بازار نگرفته بود. در روز یکشنبه 22مرداد ماه سهام فولاد متأثر از افت قیمت دلار نزولی شد و این روند نزولی تا انتهای هفته ادامه داشت. روز جمعه  29 مرداد ماه گزارش تحقیق و تفحص مجلس در ارتباط با تخلفات سنگین شرکت فولاد مبارکه در 90 عنوان منتشر شد. این خبر توانست رفتار هیجانی سهام داران فولاد را برانگیزد. نماد فولاد مبارکه به دلیل افشای این اطلاعات در روز شنبه بسته بود و روز یکشنبه بازگشایی شد. روند نزولی قیمت سهام فولاد با شروع به کار این نماد در روز یکشنبه شیب بیشتری به خود گرفت و در سه روز معاملاتی قیمت سهام فولاد نزدیک به 6 درصد افت کرد.

اثر تحقیق و تفحص بر قیمت سهم فولاد مبارکه +نمودار4

روز چهارشنبه دوم شهریورماه نماد فولاد بعد از 7 روز افت قیمت مثبت شد. معاملات فولاد در این روز بی رمق بود و رشد 1.14 درصدی قیمت این سهم بیشتر به واسطه رشد شاخص کل بازار و تأثیر صف خرید شدن نماد های اصلی بازار بود. با مثبت شدن نماد فولاد بعد از افت قیمت روز های قبل، احتمال می رود رفتار هیجانی سهامدارن و اثر کوتاه مدت خبر تخلفات فولاد به اتمام برسد و معاملات این سهم به روند معمول خود بازگردد.