نقشه بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

افزایش خروج سرمایه از بورس / هراس سهامداران از آینده

16:11 - 1401/05/25
اکوایران: امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 161 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز گذشته بیش از 300 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و پنجم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 4 هزار و 190 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 459 هزار و 507 واحد رسید.  

 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 396 واحدی در سطح 398 هزار و 623 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 82 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 102 واحد باقی ماند.  

تغییر مالکیت سهام 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 161 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز گذشته بیش از 300 درصد افزایش داشته است. در میان صنایع، پالایشی‌ها بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 37 میلیارد تومان بود. پس از شپنا ، نمادهای آریان (شرکت پارس آریان) و فجام (شرکت جام دارو) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد پترول اختصاص داشت. پس از پترول، نمادهای اخابر، ذوب، خساپا و ورنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

افزایش خروج سرمایه از بورس / هراس سهامداران از آینده8

بزرگان بازار سهام  

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «اخابر»، «وتجارت» و «وبملت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «شراز» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «زاگرس» و «رنیک» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و ددانا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 926 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 14 هزار و 616 میلیارد تومان بود که 73 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 898 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 22 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 67 درصد افت کرد و در رقم 52 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) با صف‌ خرید 10 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بکاب، نمادهای غچین (شرکت کشت و صنعت چین چین) و های وب (شرکت داده گستر عصر نوین - های وب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد وبانک (شرکت شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) تعلق داشت که ارزش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از وبانک، نمادهای فمراد، سصفها، شراز و کترام بیشترین صف فروش داشتند.