انواع کوییک را بشناسید

11:39 - 1401/05/24
با استناد به مقاله منتشر شده در سایت همراه مکانیک، می‌خواهیم شما را با انواع مدل‌های کوییک آشنا کنیم.

شرکت سایپا در سال ۹۶ بر اساس پلتفرم و بدنه تیبا ۲ یک خودرو جدید با ظاهر زیباتر به اسم کوییک را روانه بازار کرد. در حال حاضر تیپ‌های مختلفی از سایپا کوییک در بازار موجود است که در این مقاله به معرفی انواع مدل‌ ها و تیپ‌ های کوییک خواهیم پرداخت. با همراه مکانیک همراه باشید.

انواع مدل‌ ها و تیپ‌ های کوییک

در 4 دسته انواع تیپ ها و مدل های کوییک را  به اختصار بررسی می‌کنیم:

کوییک معمولی و آر

شرکت سایپا در حال حاضر هاچبک کوییک را در مدل‌های کوییک دنده ای یا معمولی، کوییک R یا دو رنگ، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه می‌کند.

کوییک معمولی نسخه پایه و اولیه این خانواده از محصولات سایپا است که بقیه تیپ‌ها بر اساس آن شکل گرفته‌اند. این خودرو به موتور M15 هشت سوپاپ 1.5 لیتری به قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در کنار گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است.

کوییک آر نیز نسخه دو رنگ کوییک معمولی به‌حساب می‌آید و تنها بخش‌هایی از بدنه شامل سقف، قاب آینه‌ها، قسمت‌هایی از سپرها و... به رنگ متمایز عمدتا قرمز در آمده است. درون کابین کوییک آر نیز شاهد تغییر رنگ قاب‌های میانی داشبورد، بازویی رودری‌ها و... هستیم. به غیر از این موارد، تفاوتی بین کوییک معمولی با کوییک R وجود ندارد.

کوییک آر پلاس

کوییک آر پلاس نسخه فول آپشن کوییک R معمولی به‌حساب می‌آید که درون کابین آن از فرمان دی-کات و سامانه مالتی مدیا با نمایشگر لمسی استفاده شده است. این خودرو در رنگ‌های سفید - قرمز، سیاه - قرمز، مشکی - نقره‌ای و سفید - مشکی به فروش می‌رسد.

انواع کوییک را بشناسید11

رینگ آلومینیومی جدید، شیشه‌های دودی پنجره‌های عقب، لوگوی کوییک با طرح جدید، برچسب رکاب جدید با طرح +R، فرمان دی‌کات با دکمه‌های کنترل، روکش چرمی فرمان، روکش صندلی چرمی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با دوربین عقب و رهیاب، لیبل +R در بخش زیر آینه‌ها، کفپوش سه بعدی کابین و... مهمترین به‌روزرسانی‌های کوییک آر پلاس نسبت به کوییک آر معمولی هستند.

کوییک اتوماتیک

در ادامه بررسی انواع مدل‌ ها و تیپ ‌های کوییک به نسخه اتوماتیک این خودرو می‌رسیم. شرکت سایپا در سال ۹۷ تصمیم گرفت تا با اضافه کردن گیربکس سی وی تی ساخت شرکت پانچ بلژیک به این ماشین هاچبک، تیپ اتوماتیک کوییک را نیز در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد. در راستای اشاره به تفاوت تیپ‌‌ های کوییک سایپا باید به اطلاع برسانیم که نسخه اتوماتیک این خودرو در مواردی به شرح زیر با کوییک معمولی تفاوت دارد:

فرمان جدید دی-کات با دکمه‌های کنترل، تریم داخلی رنگی، برخورداری از دریچه گاز برقی، رینگ‌های آلومینیومی، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، دی‌لایت، چراغ مشایعت، اضافه شدن مانیتور و دوربین و نویگیشن، بلوتوث، شیشه دودی عقب، سیستم ترمز کمکی ABS، اتولاک و هشدار سرقت با بوق.

کوییک اس (کوییک s)

کوییک اس اولین نسخه فیس لیفت سایپا کوییک به‌حساب می‌آید. تفاوت کوییک معمولی و کوییک S تنها به تغییر طرح سپر جلو و همچنین جلو پنجره این خودرو مربوط می‌شود. در نمای روبروی کوییک S با الهام از خط اشک مشکی رنگ یوزپلنگ ایرانی، نوارهای سیاه به سپر اضافه شده و طرح داخلی جلو پنجره نیز تغییر کرده است. در سایر موارد تحول خاصی روی کوییک اس مشاهده نمی‌شود و امکانات کوییک اس تفاوتی با کوییک معمولی ندارد.

انواع کوییک را بشناسید19

قاعدتا اگر به مقایسه کوییک s و کوییک r نیز بپردازیم، تفاوت آنها تنها در همان طرح نمای روبه‌روی این خودرو‌ها خلاصه می‌شود. به اضافه آن که کوییک اس دارای بدنه تک رنگ است اما در کوییک R تم قرمز یا مشکی روی بدنه و تزیینات قرمز در داخل کابین کار شده است؛ بنابراین تفاوت کوییک آر و کوییک اس تنها در طرح نمای جلو و رنگ تریم داخلی آنها نمود پیدا می‌کند.

البته قرار است شرکت سایپا نسخه فول آپشن کوییک اس را با نام کوییک جی روانه بازار کند. کوئیک جی علاوه بر دارا بودن امکاناتی در حد کوییک اتوماتیک فول پلاس، از داشبورد جدید نیز استفاده می‌کند که قسمت میانی آن به طور کل تغییر کرده و جذابیت بیشتری را ارائه می‌دهد.

کدام کوییک بهتر است؟

حالا که انواع مدل ‌ها و تیپ ‌های کوییک را شناختید، قطعا با خود فکر می‌کنید که کدام کوییک بهتر است تا شاید نسبت به خرید آن اقدام کنید. از نظر ما اگر سطح آپشن‌ها و همچنین گیربکس اتوماتیک برای شما خیلی اهمیت ندارد، می‌توانید کوییک معمولی بخرید. هزینه نگهداری ارزان، قطعات یدکی فراوان و ظاهر زیباتر از تیبا ۲، از جمله مزیت‌های این خودرو به‌حساب می‌آیند.

اما اگر می‌خواهید نمای ظاهری کوییک شما کمی اسپرت و جوان پسند‌تر باشد، بهتر است به سراغ کوییک آر به‌ویژه نسخه سفید قرمز یا مشکی قرمز بروید؛ چرا که استفاده از تریم قرمز رنگ در این خودرو باعث جذابیت ظاهری بیشتر آن شده است.

با این حال اگر از چهره کوئیک معمولی خسته شده‌اید، نسخه اس می‌تواند تنوع بیشتری برای شما ایجاد کند و به نحو مطلوب‌تر پاسخگوی احتیاجات شما باشد. هرچند که از لحاظ آپشن و بحث فنی تفاوتی بین کوییک اس و کوییک معمولی یا کوییک آر مشاهده نمی‌شود.

اما اگر بودجه بالاتری دارید و می‌خواهید یک هاچبک اتوماتیک سوار شوید که سطح آپشن‌های آن نیز نسبت به نسخه‌های معمولی بیشتر و متنوع‌تر باشد، قطعا کوییک اتوماتیک فول پلاس بهترین گزینه در این جمع خواهد بود. کوییک اتوماتیک پلاس ضمن بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک با عملکرد مناسب، آپشن‌های قابل‌قبولی همچون سیستم مالتی مدیا، ورود و استارت بدون کلید و ... را به شما ارائه می‌دهد و به دلیل برخورداری از فرمان برقی در کنار گیربکس خودکار، رانندگی را برای شما ساده و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. هرچند که قیمت آن به میزان محسوسی نسبت به دیگر نسخه‌های کوییک بالاتر است.

منبعسایت همراه مکانیک https://www.hamrah-mechanic.com/