حفظ یک کانال در بازار سکه

11:08 - 1401/05/24
تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای خط ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باقی بماند، احتمال رشد قیمت تا محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

سکه امامی به سختی توانست کانال ۱۴ میلیون تومانی را حفظ کند. مقاومت بازیگران سکه در مرز ۱۴ میلیونی موجب شد که فروش های هیجانی در بازار کاهش پیدا کند و به تدریج، اطمینان بیشتری برای قرار گرفتن در موقعیت خرید در میان معامله گران ایجاد شود. به نظر می رسد، توقف افت قیمت دلار کمک بزرگی برای بازیگران سکه جهت حفظ کانال ۱۴ میلیون تومانی بود. 

 

سکه پس از حفظ کانال ۱۴ میلیون تومانی حتی توانست خود را به بالای خط حمایت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برساند. تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای خط ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باقی بماند، احتمال رشد قیمت تا محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

دیشب در بازار پشت خطی، دلار توانسته بود به نزدیکی سطح ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان برسد و همین عامل موجب شده بود که سکه بازان نیز با راحتی بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. در کنار این، یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده است که پیش‌نویس توافق ‎احیای برجام  با سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد. به گزارش انتخاب، خضریان نماینده جبهه پایداری گفت، ضروریات حداقلی یک ‎توافق خوب همچون لغو تحریم‌های نفتی و بانکی، مختومه شدن پرونده‌های مسائل باقی‌مانده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ‎تبدیل ارز حاصل از ‎فروش نفت به ارز مورد نیاز و شناسایی مشتری جهت برقراری روابط بدون مشکل تجاری و ‎اقتصادی در پیش‌نویس حل نشده است.

این موضوع موجب شد که برخی معامله گران احتمال احیای برجام را ضعیف بدانند و در موقعیت خرید دلار قرار بگیرند که منجر به افزایش قیمت سکه شده است. 

حفظ یک کانال در بازار سکه6