پیش بینی بورس امروز 19 مرداد 1401 / فرمان ایست مذاکرات به معاملات سهام

11:14 - 1401/05/19
اکوایران: برخی از تحلیلگران پایان مذاکرات احیای برجام و بازگشت طرفین مذاکره به کشورهایشان را یکی از دلایل افت ارزش معاملات دانسته‌اند. در واقع معامله‌گران منتظرند تصمیم حاکمیت را درباره مذاکرات را ببینند.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 19 مرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 19 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 451 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 801 واحد بالا آمد و در رقم 390 هزار و 944 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 100 واحد رشد کرد و به رقم 19 هزار و 150 واحد رسید.

 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 298 نماد رشد قیمت و 327 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 47 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ چرخشگر (خچرخش)، شرکت سرمایه گذاری کوثر (زکوثر) و شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک)، بانک دی (دی) و شرکت فرانسوز یزد (کایزد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کمنگنز (شرکت معادن منگنز ایران)، فمراد (شرکت آلومراد) و قثابت (شرکت قند ثابت خراسان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و شرکت تولید و توسعه سرب و روی ارانیان (فتوسا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 23 میلیارد تومانی بسته شد.

 ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 20 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 77 درصد افت کرد و در رقم 43 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس امروز 19 مرداد 1401 / فرمان ایست مذاکرات به معاملات سهام4

بیشترین تقاضاها

امروز  نماد دی (بانک دی) با صف‌ خرید 11 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و کالا (شرکت بورس کالای ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد کمنگنز (شرکت معادن منگنز  ایران) تعلق داشت که ارزش آن 14 میلیارد تومان بود. پس از کمنگنز، نمادهای بالبر، فمراد، خرینگ و زنگان بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز 19 مرداد 1401 / فرمان ایست مذاکرات به معاملات سهام0

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در روز گذشته شاخص رشد اندکی داشته است. هر چند شاخص پنجمین روز صعودی را ثبت کرد اما خروج پول حقیقی و افت ارزش معاملات برای معامله‌گران هشدار آمیز است. 

دیروز در شروع معاملات عرضه در بازار رشد کرد و در نمادهای موسوم به ریالی مانند خودرویی‌ها و بانک‌ها شاهد فروش سنگینی بودیم. اما در ادامه روند بازار متعادل شد و تقاضا رشد کرد، خساپا حمایت حقوقی داشت و تقاضای بالای حقیقی برای فولاد موجب شد که فضای بازار مثبت شود. 

نمادهای فولاد، خساپا، وبملت، وتجارت، وغدیر، ذوب، کالا، خودرو، ومعادن، دعبید، حکشتی، وبصادر، ورنا و وساپا  بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند. در مقابل، نمادهای تاپیکو، شبندر، کگل، شپنا، شستا، فارس، شفن و شپدیس مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش 4 درصدی نسبت به شنبه به 2 هزار و 656 میلیارد تومان رسید. 

همچنین دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای خساپا، شپنا، وساپا، وبملت، شستا، خاور، نوری، وتجارت، سیستم و حکشتی تعلق داشت.

برخی از تحلیلگران پایان مذاکرات احیای برجام و بازگشت طرفین مذاکره به کشورهایشان را یکی از دلایل افت ارزش معاملات دانسته‌اند. در واقع معامله‌گران منتظرند تصمیم حاکمیت را درباره مذاکرات را ببینند. در عین حال سهامداران متناسب با انتظارات و پیش بینی‌های خود دست به معاملات متفاوتی زدند. بنابراین به نظر می‌رسد روند درونی بازار مثبت است اما اخبار برجامی بر روند معاملات امروز اثر قابل توجهی خواهد داشت.

پیش بینی بورس امروز 19 مرداد 1401 / فرمان ایست مذاکرات به معاملات سهام6