رکود معاملات خُرد در بازار سهام امروز؛

فارس، لیدر بورس شد / سهم 98 درصدی اوراق از معاملات بازار سهام

17:58 - 1401/05/10
اقتصادنیوز: امروز ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 147 هزار و 288 میلیارد تومان بود که 98 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 37 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 805 میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه دهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 4 هزار و 112 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 427 هزار و 609 واحد رسید. 

 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 386 واحدی در سطح 380 هزار و 362 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 35 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 738 واحد قرار گرفت.  

امروز نمادهای «فارس»، «نوری» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شفن»، «وامید» و «های وب» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «بپاس» و «شراز» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وملل»، «کزغال» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شفن و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، گدنا و ددانا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

افت معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 150 هزار و 512 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 147 هزار و 288 میلیارد تومان بود که 98 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 37 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 805 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 51 درصد کاهش یافت و 24 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 71 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) با صف‌ خرید 26 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از زاگرس، نمادهای سبزوا (شرکت سیمان لار سبزوار) و سهرمز (شرکت سیمان هرمزگان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد لبوتان (شرکت صنعتی بوتان) تعلق داشت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بود. پس از لبوتان، نمادهای فمراد، شفن، ثغرب و تکنو بیشترین صف فروش داشتند. 

فارس، لیدر بورس شد / سهم 98 درصدی اوراق از معاملات بازار سهام11