نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه؛

حمایت حقوقی از پالایشی‌ها / شاخص بورس سبز شد

17:53 - 1401/05/05
اکوایران: در معاملات روز چهارشنبه مسیر پول‌های حقوقی به سمت نمادهای پالایشی بود و بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شتران و شبندر تعلق داشت.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 5 هزار و 264 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 443 هزار و 713واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 171 واحدی در سطح 389 هزار و 473 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 42 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 861 واحد قرار گرفت.  

تغییر مالکیت سهام

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی‌اُمین روز متوالی منفی شد و 104 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه مسیر پول‌های حقوقی به سمت نمادهای پالایشی بود و بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شتران (شرکت پالایش نفت تهران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 15 میلیارد تومان بود. پس از شتران، نمادهای شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و کسرام (شرکت پارس سرام) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

حمایت حقوقی از پالایشی‌ها / شاخص بورس سبز شد8

نمادهای پیشران بازار 

امروز نمادهای «فولاد»، «نوری»، «فارس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «ومعادن»، «میدکو» و «حکشتی» بیشترین تأثیرمنفی کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «شاوان» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فملی صدرنشین است و نوری و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

روز سه‌شنبه تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر از دیروز شد و اغلب نمادهای خودرویی، محصولات غذایی و گروه محصولات شیمیایی رشد قیمتی داشتند. امروز و پس از انتشار خبر فروش بلوک خودرویی‌ها، معاملات نمادهای خودرویی‌ رونق گرفت و اغلب آن‌ها سبزپوش شدند.

افت معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 2 میلیارد تومان رسید. در آخرین روز معاملاتی هفته فولاد، حتاید، شپنا، نوری و خگستر بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را داشتند. 

افزایش صف‌های خرید پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 13 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 23 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد حتاید (شرکت تاید واتر خاورمیانه) با صف‌ خرید 6.5 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حتاید، نمادهای خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) و افرا (شرکت افرا نت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سصفها (شرکت سیمان اصفهان) تعلق داشت که ارزش آن 4 میلیارد تومان بود. پس از سصفها، نمادهای تکنو، حپترو، دروز و فمراد بیشترین صف فروش داشتند.