قیمت لمینت دندان: هزینه های لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

14:25 - 1401/04/30
لمینت دندان که به آن روکش سرامیکی نیز گفته می‌شود، می‌تواند لبخند شما را متحول کند.

اما اگر قصد دارید این روش زیبایی را برای دندان‌های کج، آسیب دیده یا دندان‌های بدرنگ خود استفاده کنید، احتمالاً در مورد هزینه آن سؤال دارید. لمینت ها به علت ماندگاری بالای آنها که ده سال است، قسمت بسیاری دارند اما قیمت لمینت دندان می‌تواند به طور قابل توجهی بسته به ماده‌ای که از آن ساخته شده است و همچنین سایر عوامل متفاوت باشد.

قیمت لمینت دندان بر حسب نوع آن

مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت لمینت دندان، نوع لمینت است. سه نوع لمینت دائمی وجود دارد: لمینت‌های پرسلن، لمینت‌های کامپوزیت و لمینت‌های بدون تراش. هر یک از این روش‌های زیبایی مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • لمینت‌های پرسلن بیشترین قیمت را دارند زیرا کاملاً با کیفیت هستند و نسبت به سایر انواع لمینت‌ها به قرار ملاقات و آماده سازی بیشتری نیاز دارند. پرسلن ماندگارترین نوع روکش است (با طول عمر 15 تا 20 سال با مراقبت بهینه)، در برابر لکه، لب پر شدن و شکستگی بسیار مقاوم است. همچنین ظاهر آن بسیار طبیعی است. حتی پرسلن درست مانند مینای طبیعی دندان نور را جذب می‌کند.
  • لمینت‌های بدون تراش مقرون به صرفه‌تر از لمینت‌های پرسلن هستند. زیرا نیازی به آماده سازی دندان ندارند و از مواد سرامیکی نازک‌تر و مقرون به صرفه‌تر ساخته شده‌اند. نکته منفی درباره این روکش‌ها این است که دوام زیادی ندارند (ممکن است با مراقبت مناسب 10 تا 15 سال دوام بیاورند). همچنین میزان طبیعی بودن ظاهر آن‌ها نسبت به پرسلن کمتر است. لومینیرها نمونه‌ای محبوب از لمینت‌های بدون تراش هستند.
  • لمینت‌های کامپوزیت معمولاً مقرون به صرفه‌ترین روکش‌های دائمی هستند. این روکش‌ها از موادی ساخته شده‌اند که برای پرکردن دندان استفاده می‌شوند و اغلب می‌توان آن‌ها را در یک جلسه و بدون نیاز به آماده سازی استفاده کرد. ونیرهای کامپوزیت کوتاه‌ترین طول عمر را دارند (به طور متوسط ​​حدود 2 تا 5 سال) و نسبت به سایر انواع لمینت‌ها بسیار شکننده‌تر هستند. به این معنی که ممکن است بسیار راحت‌تر خرد شوند و بشکنند.

عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان

قیمت لمینت دندان: هزینه های لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟14

قیمت لمینت دندان می‌تواند بسیار متفاوت باشد. حتی این تفاوت در میان لمینت‌های پرسلن استاندارد نیز به چشم می‌خورد. دلیل این تنوع قیمت بالا این است که عوامل زیادی در تعیین هزینه این روش زیبایی نقش دارند. برای مثال:

  • نوع مواد مورد استفاده: همه پرسلن‌ها یکسان نیستند. روکش‌های پرسلن ممکن است از لیتیوم دی سیلیکات، سرینات، سرامیک فشرده، سرامیک انباشته شده یا مواد مشابه ساخته شوند. هرکدام از این مواد با ملاحظات هزینه و کیفیت خاص خود همراه است.
  • تعداد ویزیت مورد نیاز مطب دندانپزشکی: روکش‌های پرسلن معمولاً به 2 تا 3 جلسه ویزیت نیاز دارند. این جلسات شامل مشاوره اولیه، قرار ملاقات آماده سازی (که طی آن یک لایه نازک از مینای دندان تراشیده می‌شود) و قرار دادن لمینت نهایی است. ونیرهای بدون تراش و کامپوزیت معمولاً به جلسات کمتری نیاز دارند زیرا به تراش کمتری نیاز است.
  • تعداد دندان‌های مورد نیاز برای لمینت: اگر به جای یک روکش، چند روکش خریداری کنید، ممکن است واجد شرایط تخفیف باشید که در نهایت هزینه شما کمتر از مبلغی خواهد بود که معمولاً برای هر دندان می‌پردازید. یکی از دلایل آن این است که چندین دندان را می‌توانید در یک جلسه درمان کنید. همچنین در صورت انجام یک اصلاح لبخند کامل ممکن است از شرایط تخفیف بهتری نیز بهره‌مند شوید.
  • وضعیت کلی دندان‌های شما: اگر دندان‌های محکم و سالمی دارید، دندانپزشک زیبایی شما می‌تواند فورا لمینت‌های دندان شما را قرار دهد. اما اگر مقداری پوسیدگی دندان دارید، یا اگر دندان‌های شما به تغییر شکل یا سایر پیش‌درمان‌ها نیاز دارند، می‌تواند در هزینه‌های لمینت دندان شما نقش زیادی داشته باشد.
  • تجربه و تخصص دندانپزشک زیبایی: مسلما هزینه‌ای که باید به یک دندانپزشک متخصص و ماهر در این روش زیبایی بپردازید، بیشتر از یک دندانپزشک بی‌تجربه خواهد بود. اما معمولاً ارزش آن را دارد که درمان شما توسط یک دندانپزشک حرفه‌ای درجه یک انجام شود. در این صورت نه تنها نتیجه نهایی درمان بهتر به نظر می‌رسد، بلکه معمولاً ماندگاری لمینت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

درست است که دوست ندارید برای درمان خود مبالغ هنگفتی را هزینه کنید، اما محتاط باشید و به هر دندانپزشکی که مبالغ پایینی را پیشنهاد می‌دهد اعتماد نکنید. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و نتایج را با هم مقایسه کنید.

هزینه لمینت‌های موقت چقدر است؟

قیمت لمینت دندان: هزینه های لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟18

اگر نمی‌توانید برای لمینت دائمی هزینه کنید یا نگران انجام اقدامات اساسی دندانپزشکی هستید، ممکن است لمینت موقت که به آن لمینت متحرک نیز گفته می‌شود، گزینه مناسبی برای شما باشد. با اینکه لمینت‌های متحرک مانند لمینت‌های کلیپ‌آن یا اسنپ‌آن به مراتب مقرون به صرفه‌تر هستند، اما با لمینت‌های دائمی یکسان نیستند.

  • لمینت‌های موقت معمولاً از پلاستیک یا رزین سست ساخته می‌شوند. آن‌ها در مقایسه با لمینت‌های دائمی بسیار شکننده هستند و معمولاً برای استفاده در هنگام غذا خوردن توصیه نمی‌شوند.
  • لمینت‌های موقت اغلب دندان مصنوعی روی دندان‌های اصلی شما قرار می‌گیرند. در نتیجه، به طور طبیعی با لبخند شما هماهنگ نمی‌شوند و اغلب حجیم و غیرطبیعی به نظر می‌رسند.
  • لمینت‌های متحرک ممکن است باعث شوند ذرات غذا در امتداد سطح دندان شما گیر کنند و خطر آلودگی باکتریایی، پوسیدگی دندان و در نهایت بیماری لثه را افزایش دهند.
  • بسیاری از لمینت‌های موقت با گرما فعال می‌شوند، به این معنی که شما نمی‌توانید از نوشیدنی‌های داغ لذت ببرید.

به طور کلی لمینت‌های موقت می‌توانند برای استفاده گاه به گاه و به عنوان یک راه حل کوتاه مدت در طول مدت ساخت لمینت‌های دائمی شما مناسب باشند، اما برای استفاده روزانه و مداوم توصیه نمی‌شوند.

آیا بیمه هزینه لمینت دندان را پوشش می‌دهد؟

از آنجایی که لمینت‌های دندانی یک روش درمان زیبایی هستند، بیمه معمولا هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. اگر یک طرح بیمه با پوشش کامل شامل درمان‌های زیبایی دارید، ممکن است شانس بیشتری داشته باشید، اما این طرح‌ها سخت و بسیار پرهزینه هستند. علاوه بر این، قبل از اینکه بتوانید ادعای یک درمان زیبایی را داشته باشید، باید مدتی قبل از شروع درمان (اغلب ۶ ماه تا یک سال) حق بیمه خود را بپردازید. بهترین راه برای پرداخت هزینه لمینت معمولاً استفاده از روش اقساط است.

روش‌های جایگزین لمینت دندان

اگر می‌خواهید لبخند زیباتری داشته باشید، بهتر است بدانید که لمینت دندان یکی از روش‌های رسیدن به این آرزو است. روش‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است ارزان‌تر یا گران‌تر از لمینت باشند.

باندینگ دندان

یکی از جایگزین‌های رایج برای لمینت پرسلن، باندینگ است. این روش معمولا برای بیمارانی پیشنهاد می‌شود که دوست دارند ساختار دندان خود را بدون هیچ تغییری حفظ کنند. در این روش، اغلب از رزین کامپوزیت استفاده می‌شود. رزین می‌تواند شکل یا جلا داده شود، بنابراین دقیقاً شبیه مینای دندان طبیعی خواهد شد.

روکش دندانی

روکش های دندانی یکی از جایگزین های لمینت ها به حساب می‌آیند که علاوه بر اینکه قیمت آنها کمتر از لمینت ها می‌باشد، مزایای بسیاری برای بیماران دارند زیرا ا ین نوع روکش‌ها بر خلاف لمینت‌ها که فقط جلوی دندان‌ها قرار می گیرند، کاملا دندان را به صورت دور‌تادور می‌پوشانند. در واقع روکش های دندانی برای بیمارانی که آسیب جدی دیده‌اند و استحکام و ساختار دندان آن‌ها ضعیف شده است، توصیه می‌شود.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان نه تنها یک گزینه عالی برای داشتن لبخند زیباست، بلکه جایگزین ارزان‌تری برای روکش‌ها محسوب می‌شود. سفید کردن دندان می‌تواند به شما کمک کند لبخندی سفیدتر داشته باشید و لکه‌های دندانی خود را تنها در یک جلسه از بین ببرید. این روش ارزان‌ترین گزینه در بین سایر روش‌های زیبایی دندان محسوب می‌شود. اما خالی از اشکال هم نیست. یکی از مشکلات سفید کردن دندان‌ها این است که برخی از لکه‌ها یا نواحی ممکن است بیش از حد سرسخت باشند و به راحتی سفید یا روشن نشوند.