حقیقی های بازار سهام زیر ذره بین؛

12 روز خروج سرمایه از بورس / شپنا رکورددار شد

16:40 - 1401/04/10
اقتصادنیوز: در مجموع کل هفته هزار و 882 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 376 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش افت 16 درصد داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، در تمامی روزهای معاملاتی هفته اخیر پول حقیقی از بورس خارج شد اما میزان سرمایه خروجی کمتر از هفته پیشین بود. 

 

خروج پول حقیقی از بازار سهام

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که در تمامی روزهای کاری هفته پیش شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم. روز شنبه، روند خروج پول حقیقی ادامه داشت و 305 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه 531 میلیارد تومان خارج شد که بیشترین رقم هفته بود. روز دوشنبه ارزش سرمایه حقیقی خروجی 349 میلیارد تومان بود.

روز سه‌شنبه باز هم پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 261 میلیارد تومان شد. روز چهارشنبه نیز 436 میلیارد تومان خروج سرمایه ثبت شد.

در مجموع کل هفته هزار و 882 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 376 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش افت 16 درصد داشته است.  

رکوردداران خروج پول حقیقی

در هفته اخیر بیشترین خروج پول به سهام شپنا اختصاص داشت و پس از آن فولاد در رتبه‌ بعدی بود. بیشترین خروج پول حقیقی در روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به شپنا تعلق داشت. روز دوشنبه نیز به بپاس اختصاص داشت. 

در هفته اخیر گروه‌ فلزات اساسی بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشت. محصولات شیمیایی، نمادهای پالایشی گروه فراورده‌های نفتی و کک و بیمه و صندوق‌های بازنشستگی نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

12 روز خروج سرمایه از بورس / شپنا رکورددار شد14