روند بازار سهام در هفته اخیر؛

بازدهی هفتگی بورس تهران / نزول بازار در هفته اول تابستان

16:37 - 1401/04/10
اکوایران: در پایان هفته اخیر برای دومین هفته متوالی شاخص کل نزول کرد و نسبت به آخرین روز هفته گذشته افت کمتری داشت.

به گزارش اکوایران، روند شاخص کل بورس در هفته اخیر نزولی بود. در اولین روز کاری هفته شاخص نزول 13 هزار واحدی را پشت سر گذاشت و روز یکشنبه 18 هزار و 985 واحد افت کرد. 

 

روز دوشنبه شاخص صعودی شد و 2 هزار و 741 واحد بالا آمد. روز سه‌شنبه شاخص به صعود ادامه داد و 10 هزار و 360 واحد افزایش یافت. در آخرین روز کاری هفته شاخص تنها 716 واحد ریزش کرد اما پائین‌تر از سطح هفته قبل ایستاد.

بازدهی هفتگی بورس تهران / نزول بازار در هفته اول تابستان9

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و 513 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 19 هزار و 676 واحد پائین‌‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی 1.3 درصد شد. 

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 811 واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی دو دهم (0.2) درصدی را ثبت کرد. 

افت معاملات خرد سهام 

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 32 هزار و 9 تومان بود که نسبت به رقم 32 هزار و 191 میلیاردی هفته پیشین، افت اندکی داشته است.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد نیز افت کرد. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 861 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 154 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 7 درصدی داشته است. 

روند تغییرات ارزش معاملات خرد در دو روز پایانی هفته نزولی بود و روز چهارشنبه به کمترین رقم در دو هفته اخیر رسید.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 26 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 60 میلیارد تومان کمتر بود و افت 70 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 66 میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که 200 میلیون تومان بود.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 107 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 40 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 27 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 181 میلیارد تومان بود و در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که 34 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی در تمامی روزهای معاملاتی بودیم و خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. 

در مجموع کل هفته هزار و 882 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 376 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته کاهش 16 درصدی داشته است.