رشد معاملات اوراق بدهی مطابق رویه دوشنبه‌ها؛

رشد اندک بورس /پالایشی‌ها صعود کردند

18:41 - 1401/04/06
اقتصادنیوز: امروز قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی رشد کرد و صنعت «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار بود.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه ششم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 2 هزار و 741 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 504 هزار و 81 واحد رسید. 

 

اما شاخص هم وزن بورس با افت 388 واحدی در سطح 417 هزار و 295 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 2 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 350 واحد قرار گرفت.  

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز نمادهای «شپنا»، «نوری» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «پارس»، «فخوز» و «وپارس» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «صبا» و «ومهان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «شگویا» و «دی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و قچار پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی رشد کرد و صنعت «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار بود. 

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 127 هزار و 622 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 122 هزار و 76 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 920 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 61 درصد کاهش یافت و 26 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 285 درصد رشد کرد و در رقم 131 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با صف‌ خرید 20 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حکشتی، نمادهای قچار (شرکت قند چهارمحال) و زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومراد) تعلق داشت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نمادهای غنوش، ثغرب، فتوسا و فپنتا بیشترین صف فروش داشتند. 

 

رشد اندک بورس /پالایشی‌ها صعود کردند13