رپرتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد ؟

09:30 - 1401/03/25
رپرتاژ آگهی تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت دارد.

در راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی باید اصول سئو و بهینه سازی برای ارتقاء رتبه سایت در موتور گوگل، افزایش بازدید از سایت و افزایش تعداد مشتریان باید به خوبی رعایت شود. یکی از روش‌های پرطرفدار برای بهبود سئو سایت انتشار رپرتاژ در سایت‌های پربازدید و پرمخاطب با هدف بازاریابی و تبلیغات و گرفتن بک لینک است. در زمان تهیه رپرتاژ باید چند نکته مهم رعایت شود. عدم رعایت نکاتی مانند روان نوشتن، شناسایی مخاطب هدف، نکات نگارشی و غیره و انتخاب سایت‌های نامناسب برای انتشار آگهی میزان موفقیت آن را کاهش می‌دهد‌. در این مقاله قصد داریم به تعریف ویژگی‌های یک رپرتاژ آگهی خوب و مزایای آن بپردازیم.

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی یک نوع گزارش یا مقاله خبری از نوع تبلیغات متنی است که خدمات و محصولات یک شرکت یا کسب و کار را به مخاطبان رسانه‌های پرمخاطب معرفی می‌کند‌. در مقاله‌های تبلیغاتی، مخاطب ابتدا متوجه تبلیغاتی بودن متن نمی‌شود و پس از مطالعه کل مقاله در انتها به سمتی هدایت می‌شود که وارد سایت کسب و کار مورد نظر می‌شود. این روش یعنی انتشار مقاله تبلیغاتی در سایت‌های معروف و پربازدید به عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌های بازاریابی محسوب می‌شود.

با گسترش اینترنت و دسترسی عموم مردم به تبلیغات دیجیتال ابزارهای تبلیغاتی روز به روز در حال پیشرفت هستند و تمام کسب و کارهای اینترنتی در تلاشند که با روش‌های مختلف بتوانند رتبه سایت خود را در گوگل بهبود ببخشند. سئو و بهینه‌سازی سایت باعث می‌شود که ترافیک سایت افزایش یابد و کاربران زیادی به خرید و استفاده از خدمات روی بیاورند. درصد زیادی از کاربران برای برطرف کردن نیازهای خود پس از جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر به چند سایت اول گوگل سر می‌زنند. با انتشار رپورتاژ آگهی سئو سایت را نیز می‌توان بهبود بخشید.

خرید رپرتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟

  • بیشتر دیده شدن کسب و کارها با خرید رپرتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی یک نوع تبلیغات فراگیر و جامع است و به راحتی می‌توان آن را در سایت‌های مشهور و پربازدید، شبکه‌های اجتماعی محبوب، رسانه‌های مکتوب مانند روزنامه‌های کثیرالانتشار و غیره منتشر کرد تا تعداد زیادی از مخاطبان هدف از این طریق کسب و کار تبلیغ شده را مشاهده کنند‌. آگاهی از برند و تبلیغات هدفمند با بیشتر دیده شدن بازدهی بالاتری دارد و به افزایش سودآوری و جذب مشتری کمک زیادی می‌کند.

  • مناسب برای تمام کسب و کارها

همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از مزایای رپورتاژ آگهی استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد. با انتشار رپرتاژ در سایت‌های پرمخاطب کسب و کارها می‌توانند اهداف، خدمات، و محصولات خود را به تعداد زیادی از مخاطبان هدف معرفی کنند.‌

  • هزینه مقرون به صرفه و مناسب

هزینه انتشار رپرتاژ در سایت‌های بزرگ و پرمخاطب آنقدر زیاد نیست‌. کسب و کارها با یک هزینه مناسب می‌توانند برند کسب و کار خود را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان معرفی کنند. این درحالیست که روش‌های تبلیغاتی دیگر ممکن است هزینه‌های بیشتری در برداشته باشد.

رپرتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد ؟4

  • ماندگاری دائمی رپرتاژ در سایت‌ها بدون هزینه

رپرتاژ بعد از اینکه در سایت‌های پرمخاطب منتشر شد، به صورت دائمی و برای همیشه به عنوان یکی از مقاله‌های اصلی آن سایت باقی می‌ماند و هیچ هزینه‌ای از کسب و کار بابت ماندگاری دائمی متن تبلیغاتی در سایت دریافت نخواهد شد. این موضوع به عنوان یک مزیت مهم تاثیر بسزایی در افزایش تعداد مشتریان دارد. 

  • بهبود بخشیدن به سئو سایت

همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم استفاده از رپرتاژ آگهی برای تبلیغات یک کسب و کار در سایت‌های پرمخاطب به گرفتن بک لینک و سئو خارجی وبسایت کسب و کار مورد نظر کمک زیادی می‌کند. زمانی که با لینک دادن روی کلمات کلیدی مورد نظر آگهی خود را در سایت‌ها انتشار می‌دهید، متن تبلیغاتی رپرتاژ رتبه خوبی در موتور جستجوی گوگل به دست می‌آورد. وقتی سئو سایت بهبود می‌یابد، رتبه آن در گوگل نیز بهتر شده و وارد لیست سایت‌های اولین صفحه گوگل می‌شود. با این اتفاق افراد بیشتری از طریق جستجوی کلمات کلیدی به بازدیدکنندگان سایت تبدیل می‌شوند‌. برای بهبود سئو خارجی سایت‌ها روش‌های گوناگونی وجود دارد و از بین آن‌ها رپرتاژ را می‌توان به عنوان بی‌خطرترین روش در نظر گرفت.

  • اعتبار بخشیدن به برند

زمانی که محتوای تبلیغاتی یک کسب و کار به صورت رپرتاژ در کانال‌ها و سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود، افراد زیادی نسبت به برند آن آگاه می‌شوند و به این ترتیب اعتبار برند با دیده شدن توسط تعداد زیادی از مخاطبان هدف بیشتر می‌شود‌. در واقع برندسازی یکی از مزایای اصلی و مهم رپرتاژ محسوب می‌شود‌.

یک رپرتاژ آگهی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کسب و کارهای مختلف قبل از اینکه یک یا چند سایت پربازدید را برای انتشار رپرتاژ آگهی خود انتخاب کنند، باید به اصول نگارشی این متن تبلیغاتی توجه ویژه‌ای داشته باشند‌. یکی از نکات بسیار مهم در نوشتن متن تبلیغاتی رپرتاژ آگهی رعایت ساختار است. ساختار محتوای رپرتاژ باید از ابتدا تا انتها با رعایت قواعد همگام باشد و در انتها به کال تو اکشن پرداخته شود‌.

نکته بعدی این است که نویسنده رپرتاژ قرار نیست که در متنی که می‌نویسد به طور مستقیم به تبلیغ کسب و کار بپردازد، بلکه به صورت زیر پوستی و غیرمستقیم باید با نگارش یک متن خبری مخاطب را نسبت به محصولات و خدمات یک کسب و کار خاص آگاه کند. نویسنده به هیچ وجه نباید در متن رپورتاژ حتی یک جمله کپی استفاده کند. متن از لحاظ ساختاری نیز نباید به مقاله‌های دیگر با موضوع مشابه شباهت داشته باشد.

کلمات کلیدی مورد نظر باید در جای مناسب و به تعداد کافی استفاده شوند تا مخاطب با مطالعه متن رپرتاژ به سرعت متوجه شود که درباره چه موضوعی مطالعه می‌کند. متن باید کاملا کاربردی باشد و طوری نوشته شود که مخاطب ناخوداگاه به دیدن محصولات و خدمات یک برند ترغیب شود. تاثیر تیترهای جذاب در رپرتاژ آگهی را هرگز نادیده نگیرید.

نویسنده‌های حرفه‌ای با انتخاب یک تیتر جذاب می‌توانند مخاطب را به خواندن کل مقاله یا گزارش خبری رپرتاژ تشویق کنند. المان‌های تصویری و عکس‌های باکیفیت و مرتبط با محصولات و خدمات در لا به لای متن رپرتاژ به کیفیت آن اضافه می‌کند و به جلب اعتماد مشتریان منجر خواهد شد. امروزه اکثر مخاطبان در اینترنت حوصله مطالعه متن‌های تبلیغاتی بلند را ندارند. بنابراین رپرتاژ نیز بهتر است به صورت کوتاه، خلاصه و مفید نوشته شود تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.

رپرتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد ؟20

هزینه انتشار رپرتاژ آگهی چقدر است؟

هزینه رپرتاژ بر اساس تعداد ورودی‌های سایت از طریق گوگل، کیفیت بک لینک و اعتبار، طول عمر سایت پربازدید، تعداد بک لینک‌ها، موضوع سایت، رتبه کشوری الکسا، امتیاز اسپم اسکور، میزان بازدید روزانه از سایت، محل انتشار در صفحه اصلی یا صفحات داخلی محاسبه می‌گردد. به طور متوسط تعرفه‌های درج رپرتاژ در سایت‌های ایرانی از 200 هزار تومان الی 2.5 میلیون تومان متغیر است و به اعتبار و سابقه سایت انتخاب شده بستگی دارد.

کسب و کارها باید به خوبی بدانند که کدام یک از سایت‌های خبری و بزرگ پربازدید را برای منتشر کردن رپرتاژ خود انتخاب کنند‌. در انتخاب سایت بهتر است مواردی مانند اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، مرتبط بودن موضوع سایت و غیره را در نظر داشته باشید. اگر متن رپرتاژ با موضوع سایت مرتبط نباشد، گوگل آن را به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر می‌گیرد. با توجه به مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد انتشار رپرتاژ آگهی در سایت‌ها پربازدید برای رونق کسب و کارها و بهبود سئو شرکت‌های زیادی در زمینه رپرتاژ نویسی فعالیت می‌کنند‌. در این شرکت‌ها تعدادی نویسنده ماهر و باتجربه برای کسب و کارهای مختلف رپرتاژهای سئو شده می‌نویسند.