نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌های بازار سهام؛

سبزپوشی شاخص‌های بورس در پایان هفته / رکود ادامه دارد

17:19 - 1401/03/18
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص‌ها رشد کردند و افت ارزش معاملات تداوم داشت.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه هجدهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 4 هزار و 911 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 520 هزار و 299 واحد رسید. 

 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 335 واحدی در سطح 421 هزار و 401 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 108 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 946 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «حکشتی»، «شستا» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «ومعادن»، «شبریز» و «البرز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «رنیک» و «زقیام» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، قچار و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 600 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 938 میلیارد تومان بود که 34 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 444 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سال جاری است. 

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 20 درصد کاهش یافت و 70 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 58 درصد رشد کرد و در رقم 177 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده آسیاتک) با صف‌ خرید 31 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و فاذر (شرکت صنایع آذر آب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن 28 میلیارد تومان بود. پس از انرژی1، نمادهای وآذر، فسازان، میهن و نمرینو بیشترین صف فروش را داشتند. 

سبزپوشی شاخص‌های بورس در پایان هفته / رکود ادامه دارد7