رکود خردادی بورس تهران / اثر تعطیلات بر بازار سهام

16:25 - 1401/03/13
اکوایران: در حالی که میانگین ارزش معاملات خرد در اردیبهشت ماه 6 هزار و 909 میلیارد تومان بود، در دو هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد به 5 هزار و 349 میلیارد تومان رسیده است که افت 23 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اکوایران، در 9 روز کاری خرداد ماه ارزش معاملات خرد تنها در دو روز افزایش داشت و در 7 روز دیگر روند نزولی داشته است. نزول ارزش معاملات خرد در سه روز پایانی هفته اخیر به محدوده 4 هزار میلیارد تومانی رسید که کمترین سطح در 2 ماه اخیر است. به غیر از هفته اول کاری فروردین در ایام نوروز، هیچ‌گاه ارزش معاملات خرد سهام در سال 1401 تا این حد پائین نیامده بود.

 

رکود معاملات در خرداد

در حالی که میانگین ارزش معاملات خرد در اردیبهشت ماه 6 هزار و 909 میلیارد تومان بود، در دو هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد به 5 هزار و 349 میلیارد تومان رسیده است که افت 23 درصدی را نشان می‌دهد. 

همچنین میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4 هزار و 875 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5 هزار و 952 میلیاردی در هفته اول خرداد، کاهش 18 درصدی داشته است. 

همزمانی رکود معاملات با خروج پول حقیقی و روند نزولی شاخص بورس تهران نشان از بحران تقاضای حقیقی در بازار سهام دارد. برخی از تحلیل‌گران روند نزولی ارزش معاملات در هفته اخیر را به علت تعطیلات چند روزه پیش رو می‌دانند و معتقدند بسیاری از معامله‌گران خرید را به هفته آینده موکول کرده‌اند. 

رکود خردادی بورس تهران / اثر تعطیلات بر بازار سهام9