بازار خدمات دندانپزشکی زیبایی 19 میلیارد دلار تخمین زده شد

13:50 - 1401/03/12
ارزش بازار جهانی خدمات دندانپزشکی زیبایی تنها در سال 2020 بالغ بر 6.9 میلیارد دلار برآورده شده است.

این مبلغ در سال 2021 به 19.5 میلیارد دلار افزایش یافت و تخمین زده شده تا سال 2028 با نرخ سالانه 5% رشد کند. با افزایش تعداد افرادی که خواهان درمان های دندانپزشکی زیبایی هستند، این صنعت با پیشرفت خوبی همراه بوده است. با بالا رفتن سطح آگاهی مردم درباره تکنینک ها و روش های دندانپزشکی زیبایی این صنعت نیز جهش و رشد فراوانی داشته است.

کشورهای در حال توسعه توانسته اند درآمد قابل تصرف فراونی از این طریق به دست آورند و این خود یکی از دلایل شکوفایی صنعت دندانپزشکی زیبایی است. عموم مردم به طور کلی برای درمان مشکلات دهان و دندان خود که به دلیل بالا رفتن سن به وجود می آید به خدمات دندانپزشکی زیبایی نیاز دارند و این مسئله  به رشد این صنعت سرعت بخشیده است.

درمان هایی که برای سفید کردن و محافظت از  دندان ها با کامپوزیت ونیر ها، تغییر ظاهر دندان ها و رفع بهم ریختگی دندان ها انجام میشوند از رایج ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی به شمار می روند. توریسم دندانپزشکی یکی از دلایل مهم رونق یافتن بازار دندانپزشکی زیبایی در سطح جهان است.

از محدودیت های عمده در این بازار می توان به این موارد اشاره کرد: نبود گزینه های بازپرداخت برای درمان های زیبایی و هزینه های سنگین عکس برداری از دندان ها. از نظر شرکت های بیمه و سازمان های دولتی عمل های زیبایی ضروری نیستند به همین خاطر امکان بازپرداخت هزینه های درمان دندانپزشکی زیبایی وجود ندارد. از طرفی برای عکس برداری از دندان به تجهیزات و فناوری های پیشرفته و گران قیمت نیاز است به همین علت شرکت های بیمه هزینه عکس برداری از دندان را هم پوشش نمی دهند. این مسئله یکی از عواملی است که مانع از رشد بازار درمان های دندانپزشکی زیبایی می شود.

تاثیر همه گیری COVID19

در سال 2020 به دنبال به تعلیق درآمدن ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی، ارزش این بازار 66% کاهش یافت. اما انتظار میرود که تا سال 2022 این کاهش جبران شود.

تاثیر همه گیری کرونا

چشم انداز دوران پس از کرونا

بیمارستان ها برای اینکه تخت خالی بیشتری داشته باشند درمان های غیرضروری را به تعویق انداختند. شرکت های تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی به علت اختلالی که در زنجیره تامین ایجاد شد برای مدتی دچار مشکلات مالی شدند.

با توجه به از سرگرفته شدن انجام درمان های دندانپزشکی در سراسر جهان، انتظار میرود که تا سال 2022 وضعیت بازار تجهیزات دندانپزشکی بهبود یابد.

از آنجا که خدمات دندانپزشکی از درمان های پرتماس است تخمین زده شده است که ارزش صنایع پر تماس همچون دندانپزشکی به میزان 51% کاهش یابد. در سال 2020 تولید ناخالص این صنعت 47% کاهش یافت.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که هزینه های درمانی مراقبت از دندان به میزان زیادی نسبت به پیش از کرونا افزایش پیدا خواهد کرد. علت این مسئله از سرگیری ارائه خدمات دندانپزشکی و نیاز مبرم مردم به این چنین درمان هاست.

شرکت های تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی گزارش داده اند که فروششان در سال 2020 کاهش یافته است.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که هزینه درمان های دندانپزشکی تا اکتبر 2020 یا ژانویه 2021 به میزانی که پیش از کرونا پیش بینی شده بود یا حداقل به 80% این مبلغ خواهد رسید.

با شروع همه گیری کوید 19 خدمات دندانپزشکی از جمله درمان هایی بود که تحت تاثیرات منفی زیادی قرار گرفت. در سراسر جهان ارائه خدمات دنداپزشکی متوقف شد. با لغو شدن امکان ویزیت بیمار توسط دندانپزشکان، بسیار از جراحان فک و دندان با مشکلات بسیاری که از قبل پیش بینی نشده بود درگیر شدند.

محصولات دندانپزشکی

بازار خدمات دندانپزشکی زیبایی 19 میلیارد دلار تخمین زده شد0

در سال 2020 سیستم ها و تجهیزات دندانپزشکی با داشتن 40.6% از سهم درآمد این بازار بیشترین میزان سهم درآمد را به خود اختصاص داد. دلیل این مسئله طیف گسترده کاربردهای این تجهیزات در صنعت دندانپزشکی است. محصولات صنعت دندانپزشکی شامل این موارد می شود: سیستم و تجهیزات دندانپزشکی، روکش و پل دندان، روکش های دندانی با و بدون نیاز به تراش ، بریس ارتودنسی و تجهیزات باندینگ دندان.

ایمپلنت دندان یکی دیگر از محصولات صنعت دندانپزشکی است که سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص داده بود. بسیاری از افرادی که دندان های خود را در اثر کشیدن دندان  یا حادثه از دست داده اند به انجام ایمپلنت روی آوردند. این روش آنقدر محبوب است که امروزه نرخ موفقیت آن به 98 درصد رسیده است.

سیستم و تجهیزات دندانپزشکی شامل موارد بسیاری میشود همچون: سیستم های ارسال تجهیزات، صندلی های دندانپزشکی، ابزاری های دستی دندانپزشکی، تجهیزات مخصوص درمان با نور، تجهیزات جرم گیری دندان، سیستم های CAD/CAM دندانپزشکی، لیزرهای دندانپزشکی و تجهیزات رادیولوژی دندان. با افزایش تعداد افرادی که خواهان درمان های دندانپزشکی زیبایی هستند استفاده از بریس های ارتودنسی اعم از بریس ارتودنسی ثابت و متحرک با سرعت زیادی افزایش یافته است. ایمپلنت های دندانی که از تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخته میشوند در مقیاس وسیع در درمان افرادی که دچار تغییر شکل یا حادثه شده اند به کار میروند.

خدمات دندانپزشکی در نقاط مختلف جهان

بازار خدمات دندانپزشکی زیبایی 19 میلیارد دلار تخمین زده شد5

منطقه آمریکای شمالی بیشترین سهم را در بازار جهانی دندانپزشکی زیبایی دارد و سهمی معادل 37.5% از این بازار را در سال 2020 به خود اختصاص داد. دلیل این مسئله پیشرفت فناوری و افزایش افرادی است که خواهان درمان های دندانپزشکی زیبایی در این منطقه هستند.

انتظار میرود منطقه آسیا و اقیانوسیه در دوره پیش بینی شده بیشترین نرخ رشد را به خود اختصاص دهند. دلیل این امر افزایش میزان درآمد قابل تصرفی است که در کشورهای در حال توسعه همچون هند و چین ایجاد شده است. با توجه به جمعیت زیاد این منطقه تعداد افرادی که به منظور بهبود زیبایی دندانهایشان خواهان چنین درمان هایی هستند نیز زیاد است.  طیف گسترده درمان های دندانپزشکی که در این منطق ارائه میشود باعث به وجود آمدن توریسم دندانپزشکی شده است و این خود به رشد بازار دندانپزشکی زیبایی در این منطقه کمک خواهد کرد.

شرکت های کلیدی و سهم درآمد در بازار دندانپزشکی زیبایی

اکثر شرکت های تولید کننده تجهیزات و محصولات دندانپزشکی درحال تولید محصولاتی هستند که پیش از این راه اندازی شده اند. مشارکت و همکاری میان شرکت های مختلف مشغول در صنعت دندانپزشکی زیبایی پدیده ای است که بارها اتفاق افتاده است و دلیل آن پیشی گرفتن از دیگر رقبا در این صنعت است. شماری از مهم ترین شرکت های حاضر در صنعت دندانپزشکی زیبایی عبارتند از:

  • Danaher Corporation
  • Align Technology Inc.
  • Dentsply International, Inc.
  • 3M Company
  • Zimmer Biomet Holding, Inc.
  • Institut Straumann AG
  • Sirona Dental Systems, Inc.
  • Biolase, Inc.
  • Planmeca Oy
  • A-dec Inc.

محدوده گزارش بازار جهانی دندانپزشکی زیبایی

ویژگی گزارش

جزئیات

ارزش بازار در سال 2021

19.5 میلیارد دلار

پیش بینی درآمد در سال 2028

27.4 میلیارد دلار

نرخ رشد

نرخ رشد مرکب سالانه 5% از سال 2021 تا سال 2028

سال شروع تخمین ها

2020

تاریخ مربوط به داده های بررسی شده 

از 2016 تا 2019

دوره پیش بینی شده

از 2021 تا 2028

واحد داده های کمی

درآمد بر حسب دلار آمریکا و نرخ رشد مرکب سالانه از سال 2021 تا سال 2028

ارزش بازار دندانپزشکی زیبایی چقدر است؟

در سال 2020 ارزش بازار جهانی دندانپزشکی زیبایی 6.9 میلیارد دلار برآورد شده است. انتظار میرود که ارزش این بازار در سال 2021 به 19.5 دلار افزایش یابد.

رشد بازار دندانپزشکی زیبایی به چه صورت خواهد بود؟

انتظار میرود بازار جهانی دندانپزشکی زیبایی از سال 2021 تا سال 2028 سالانه با نرخ 4.99% رشد کند. این به این معنی است که ارزش این بازار در سال 2028 معادل 27.4 میلیارد دلار خواهد بود.

کدام منطقه بیشترین سهم درآمد را از بازار دندانپزشکی زیبایی به خود اختصاص داده است؟

آمریکای شمالی در سال 2020 با داشتن سهم درآمد 37.51% از بازار دندانپزشکی زیبایی بر این بازار تسلط داشته است. دلیل این مسئله پیشرفت فناوری و افزایش افراد خواهان درمان های دندانپزشکی زیبایی در این منطقه است.

در سال 2020 کدام محصول بیشترین سهم درآمد را در بازار دندانپزشکی زیبایی به خود اختصاص داد؟

در سال 2020 سیستم ها و تجهیزات دندانپزشکی با داشتن سهم درآمد 40.6% از بازار دندانپزشکی زیبایی بیشترین سهم درآمد را از این بازار به خود اختصاص داد. دلیل این امر طیف گسترده کاربردهای این تجهیزات در صنعت دندانپزشکی است.