پیش بینی بورس امروز 4 خرداد 1401 / سنگینی کفه نزولی

11:07 - 1401/03/04
اکوایران: دیروز ششمین روز خروج پول حقیقی از بورس بود و به نظر می‌رسد روندهای نزولی بازار قدرتمندتر هستند و کفه نزولی بازار سنگین‌تر است. روندهایی که می‌توانند شاخص را در آخرین روز کاری هفته نیز پائین بکشند.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 4 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس هزار و 527 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 555 هزار و 682 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن هزار و 544 واحد پائین آمد و در رقم 431 هزار و 228 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 7 واحد رشد  کرد و به رقم 21 هزار و 321 واحد رسید.

 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 281 نماد رشد قیمت و 356 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 44 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 56 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ فنرسازی زر (خزر)، شرکت نیروکلر (شکلر) و شرکت لیزینگ خودرو (ولغدر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) و شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای دجابر (شرکت داروسازی جابر بن حیان)، دامین (شرکت داروسازی امین) و وتوصا (شرکت توسعه صنعتی ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس (سدبیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 676 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 86 درصد کاهش یافت و 58 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 160 درصد رشد کرد و در رقم 734 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس امروز 4 خرداد 1401 / سنگینی کفه نزولی0

بیشترین تقاضاها

امروز نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک) با صف‌ خرید 204 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سآبیک، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و زکشت (شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات سه‌شنبه به نماد افرا (شرکت افرا نت) تعلق داشت که ارزش آن 23 میلیارد تومان بود. پس از افرا، نمادهای ثرود، غزر، فلوله و ولپارس بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس امروز 4 خرداد 1401 / سنگینی کفه نزولی12

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل بورس تهران برای دومین روز متوالی نزول کرد اما بالاتر از نیمه کانال 1.5 میلیونی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز افت کرد و هزار و 544 واحد نزول کرد.  

تحلیل‌گران تکنیکی سطح یک میلیون و 550 هزار واحد را سطح مهمی قلمداد می‌کنند. سطحی که پیش از این شاخص از آن عبور کرده بود و پس از آن توانست مرز یک میلیون و 600 هزار واحد را لمس کند. اما در روند نزولی هفته گذشته شاخص از این سطح پائین آمد در طی یک هفته 45 هزار واحد ریزش کرد.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 281 نماد رشد قیمت داشتند و 356 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 44 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 56 درصد بازار افت قیمت داشتند.  

فولاد، فخاس، فخوز، فملی، افق، خاهن، غزر، شتران، غکورش، ذوب و کچاد بزرگان شاخص‌ساز بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند. بنابراین اغلب نمادهای بزرگ بازار افت قیمت داشتند و با خروج پول حقیقی مواجه بودند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی معاملات سه‌شنبه 455 میلیارد تومان بود. نمادهای شبندر، فولاد، خگستر، شتران و وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

دیروز ششمین روز خروج پول حقیقی از بورس بود و به نظر می‌رسد روندهای نزولی بازار قدرتمندتر هستند. روندهایی که می‌توانند شاخص را در آخرین روز کاری هفته نیز پائین بکشند.