سقوط سهم‌های فولادی در بازار سهام امروز؛

افت اندک شاخص بورس / سآبیک پرتقاضاترین سهام شد

17:39 - 1401/03/03
اقتصادنیوز: امروز نمادهای فولادی بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و سه نماد «فولاد»، «فخاس» و «فخوز» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه سوم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش هزار و 527 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 555 هزار و 682 واحد رسید. 

 

شاخص هم وزن بورس نیز با کاهش هزار و 544 واحدی در سطح 431 هزار و 228 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 7 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 321 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای فولادی بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. «فولاد»، «فخاس» و «فخوز» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «رمپنا»، «حکشتی» و «فارس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «سمگا» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وسپهر»، «ددانا» و «وهور» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و حکشتی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، کرمان و وسپهر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 388 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 26 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 296 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 86 درصد کاهش یافت و 58 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 160 درصد رشد کرد و در رقم 734 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک) با صف‌ خرید 204 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سآبیک، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و زکشت (شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد افرا (شرکت افرا نت) تعلق داشت که ارزش آن 23 میلیارد تومان بود. پس از افرا، نمادهای ثرود، غزر، فلوله و ولپارس بیشترین صف فروش را داشتند. 

افت اندک شاخص بورس / سآبیک پرتقاضاترین سهام شد4